Uvis,
Gints
ZIŅAS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • Portāls ziņo
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA
< Maijs
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
Arhīva navigācija

APTAUJA
Vai iepērkaties internetā? ..vairāk
Iepērkos tikai
internetā
Pa retam kaut ko
nopērku
Reizi vai divas
gadā iepērkos
Neiepērkos
internetā
Pirkumus veic citi
ģimenes locekļi




Lai velosipēdisti justos droši (16)

Raksts publicēts: 2006.06.01. 11:43:59
Raksta autors: Arnis Zvirbulis

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

Pārvietojoties pa pilsētu, izmantot velosipēdu, nevis sabiedrisko vai personisko autotransportu, mudina ne tikai mediķi, bet - jo īpaši aktīvi pēdējā laikā - arī amatpersonas, jo tikai tā var paglābt savu maku no degvielas cenu pieauguma izsauktajiem tēriņiem. Savukārt daudzmaz drošu braukšanu ar riteni pilsētā var nodrošināt tikai veloceliņi. Jelgavā, pilsētā ar intensīvu tranzīta satiksmi, šis jautājums ir īpaši aktuāls.

To apliecina statistika. Pērn no jūnija līdz augustam - lielākās veloaktivitātes mēnešos, ko nosaka gan klimatiskie apstākļi, gan savā vaļā tikušie skolēnu simti - pilsētā ceļu satiksmes negadījumos cieta 11 riteņbraucēji (viņu vidū 4 pusaudži līdz 15 gadu vecumam), rajonā - 6 (4 pusaudži). Šā gada maijā nelāgo statistiku papildināja vēl trīs šādas avārijas.
Veloceliņu vēsture Jelgavā nav pārāk gara. Tā sākās pirms dažiem gadiem, kad tika rekonstruēti tilti pār Driksu un Lielupi, kā arī Rīgas ielas posms līdz Institūta ielai. Atsevišķs celiņš gan izbūvēts netika, bet gan ietvē ar atšķirīgas (sarkanas) krāsas ķieģelīšiem izlikts riteņbraucēju maršruts. Jāapbrīno gan projektētāju un arī celtnieku tuvredzība - to, ka pie abiem tiltiem ceļa zīmes un luksofori "iekārtojušies" tieši celiņa vidū, pamanīja tikai tad, kad ietve jau bija pabeigta. "Meklēsim risinājumu," pirms gada publiski solīja pilsētas mērs Andris Rāviņš. Tā kā nekas mainījies nav, var secināt, ka meklējumi turpinās.
Apvienotā ietve/celiņš tagad aizstiepušies līdz Loka maģistrālei - šo rekonstruēto Rīgas ielas posmu oficiāli ekspluatācijā nodos rīt. Un tālāk? Tehniskais projekts jau izstrādāts vai tiek gatavots posmam līdz pilsētas robežai un tālāk līdz Ozolniekiem - šis posms riteņbraucējiem ir ne vien īpaši nepatīkams, bet arī bīstams. Kā stāsta paši braucēji, kad garām pabrauc "fūre", vēja brāzma ir tāda, ka tikko var noturēt stūri. Bet jābrauc vien pa asfaltu - nomale vienos akmeņos un bedrēs.
Turpmākais atkarīgs no tā, cik veiksmīgi jelgavnieki pratīs piesaistīt valsts finansējumu. Pašvaldības maks par plānu - kvadrātmetrs celiņa izmaksā 15 latus. Savukārt vilcināšanās var draudēt ar to, ka zaudējam jau apsolīto Beļģijas Flandrijas pavalsts līdzfinansējumu šim projektam. Tas jau apsolīts, bet partneri mūžīgi negaidīs - ieguldīs līdzekļus citur.
Plānos ierakstīti arī maršruti Kalnciema ceļā no Rīgas ielas līdz Loka maģistrālei un no šā krustojuma pa Loka maģistrāli līdz Rīgas ielai, apmetot cilpu ap RAF masīvu. Bet tas - tālākas nākotnes jautājums, kas arī atkarīgs no finansējuma.
Lielupes labajā krastā situācija, aiz matiem pievelkot, varētu būt apmierinoša, bet kreisais krasts pavisam atstāts "jaņos". Līdz mācību gada sākumam būšot gatavs pirmais celiņš, kas arī apvienots ar ietvi - O. Kalpaka ielā posmā no Zirgu līdz Rūpniecības ielai jeb 4. pamatskolai (tālākā nākotnē paredzēts maršruts Tērvetes ielā no Baložu ielas līdz pilsētas robežai - šeit vēl tiek meklēts finansējums tehniskajam projektam). Diemžēl tālāk par vienu kvartālu Kalpaka ielā celiņu neizbūvēt - virzienā uz Raiņa ielu tā kļūst par šauru, lai tur "iespiestu" arī veloceliņu.
Jā, uz citu, plašāku vietu ne Kalpaka, ne citas, riteņbraucēju iecienītas ielas nepārcelsi. Tāpēc jānovēl pilsētas attīstības plānotājiem nevis bezspēcīgi noplātīt rokas, bet meklēt nestandarta risinājumus. Piemēram, Lielajā ielā centrā ietves ir pietiekami platas, un velosipēdisti pa tām brauc tik un tā, nereti līkumodami starp kājāmgājējiem. Vismaz pagaidu risinājums būtu iezīmēt uz trotuāra velobraucējiem domātu joslu - tik vien izdevumu kā par krāsu. Dobeles šosejai varētu noasfaltēt turpat metru platās, šobrīd smilšainās un bedrainās nomales, un "piešķirt" tās riteņbraucējiem. Līdzīgā veidā risinājumu var atrast daudzviet. Lieki izdevumi? Ja šādā veidā izdotos novērst kaut vienu satiksmes negadījumu, tie būtu atmaksājušies ar uzviju.

Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
lasīt komentārus (16)
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.




AUTOdoc.lv

0.52139782905579 95(0) - 0.32197690010071 2024.05.03. 21:58 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=10&art=1813 ip: 172.70.130.62 usememcache: 1