|
|
Laika ziņas Jelgavā |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
- Jelgavas ziņas
- Novadu ziņas - Politika - Komentāri - Ekonomikas ziņas - Kriminālās ziņas - Uzņēmēji runā - Dzīvesstils - Aculiecinieks - Sēru ziņas - Jurista vārds - Portāls ziņo - Basketbols - Hokejs - Volejbols - Futbols - Regbijs - Motorsports - Teniss - Karatē - Vieglatlētika - BMX - Citi sporta veidi - Izklaides ziņas - Kultūras ziņas JAUNĀKIE |
Lai velosipēdisti justos droši (16)Raksts publicēts: 2006.06.01. 11:43:59Raksta autors: Arnis Zvirbulis Nosūtīt Ziņa redaktoram Sagatavot izdrukai Pārvietojoties pa pilsētu, izmantot velosipēdu, nevis sabiedrisko vai personisko autotransportu, mudina ne tikai mediķi, bet - jo īpaši aktīvi pēdējā laikā - arī amatpersonas, jo tikai tā var paglābt savu maku no degvielas cenu pieauguma izsauktajiem tēriņiem. Savukārt daudzmaz drošu braukšanu ar riteni pilsētā var nodrošināt tikai veloceliņi. Jelgavā, pilsētā ar intensīvu tranzīta satiksmi, šis jautājums ir īpaši aktuāls. Veloceliņu vēsture Jelgavā nav pārāk gara. Tā sākās pirms dažiem gadiem, kad tika rekonstruēti tilti pār Driksu un Lielupi, kā arī Rīgas ielas posms līdz Institūta ielai. Atsevišķs celiņš gan izbūvēts netika, bet gan ietvē ar atšķirīgas (sarkanas) krāsas ķieģelīšiem izlikts riteņbraucēju maršruts. Jāapbrīno gan projektētāju un arī celtnieku tuvredzība - to, ka pie abiem tiltiem ceļa zīmes un luksofori "iekārtojušies" tieši celiņa vidū, pamanīja tikai tad, kad ietve jau bija pabeigta. "Meklēsim risinājumu," pirms gada publiski solīja pilsētas mērs Andris Rāviņš. Tā kā nekas mainījies nav, var secināt, ka meklējumi turpinās. Apvienotā ietve/celiņš tagad aizstiepušies līdz Loka maģistrālei - šo rekonstruēto Rīgas ielas posmu oficiāli ekspluatācijā nodos rīt. Un tālāk? Tehniskais projekts jau izstrādāts vai tiek gatavots posmam līdz pilsētas robežai un tālāk līdz Ozolniekiem - šis posms riteņbraucējiem ir ne vien īpaši nepatīkams, bet arī bīstams. Kā stāsta paši braucēji, kad garām pabrauc "fūre", vēja brāzma ir tāda, ka tikko var noturēt stūri. Bet jābrauc vien pa asfaltu - nomale vienos akmeņos un bedrēs. Turpmākais atkarīgs no tā, cik veiksmīgi jelgavnieki pratīs piesaistīt valsts finansējumu. Pašvaldības maks par plānu - kvadrātmetrs celiņa izmaksā 15 latus. Savukārt vilcināšanās var draudēt ar to, ka zaudējam jau apsolīto Beļģijas Flandrijas pavalsts līdzfinansējumu šim projektam. Tas jau apsolīts, bet partneri mūžīgi negaidīs - ieguldīs līdzekļus citur. Plānos ierakstīti arī maršruti Kalnciema ceļā no Rīgas ielas līdz Loka maģistrālei un no šā krustojuma pa Loka maģistrāli līdz Rīgas ielai, apmetot cilpu ap RAF masīvu. Bet tas - tālākas nākotnes jautājums, kas arī atkarīgs no finansējuma. Lielupes labajā krastā situācija, aiz matiem pievelkot, varētu būt apmierinoša, bet kreisais krasts pavisam atstāts "jaņos". Līdz mācību gada sākumam būšot gatavs pirmais celiņš, kas arī apvienots ar ietvi - O. Kalpaka ielā posmā no Zirgu līdz Rūpniecības ielai jeb 4. pamatskolai (tālākā nākotnē paredzēts maršruts Tērvetes ielā no Baložu ielas līdz pilsētas robežai - šeit vēl tiek meklēts finansējums tehniskajam projektam). Diemžēl tālāk par vienu kvartālu Kalpaka ielā celiņu neizbūvēt - virzienā uz Raiņa ielu tā kļūst par šauru, lai tur "iespiestu" arī veloceliņu. Jā, uz citu, plašāku vietu ne Kalpaka, ne citas, riteņbraucēju iecienītas ielas nepārcelsi. Tāpēc jānovēl pilsētas attīstības plānotājiem nevis bezspēcīgi noplātīt rokas, bet meklēt nestandarta risinājumus. Piemēram, Lielajā ielā centrā ietves ir pietiekami platas, un velosipēdisti pa tām brauc tik un tā, nereti līkumodami starp kājāmgājējiem. Vismaz pagaidu risinājums būtu iezīmēt uz trotuāra velobraucējiem domātu joslu - tik vien izdevumu kā par krāsu. Dobeles šosejai varētu noasfaltēt turpat metru platās, šobrīd smilšainās un bedrainās nomales, un "piešķirt" tās riteņbraucējiem. Līdzīgā veidā risinājumu var atrast daudzviet. Lieki izdevumi? Ja šādā veidā izdotos novērst kaut vienu satiksmes negadījumu, tie būtu atmaksājušies ar uzviju.
Komentāra ievietošanas noteikumi
|
|