|
![]() |
|
Laika ziņas Jelgavā |
|
||||||||
JAUNĀKIE |
Sācies priekšvēlēšanu aģitācijas periods (1)Raksts publicēts: 2022.06.05. 08:54:32Raksta autors: tv3.lv ![]() ![]() ![]() Partijām jāsāk uzmanīties ar saviem reklamēšanās un aģitācijas tēriņiem. No 4. jūnija sācies četru mēnešu atskaites periods līdz Saeimas vēlēšanām, un tas nozīmē, ka partijām jāsāk ievērot dažādi ierobežojumi. Vēlētāju balsu makšķerēšanu ar reklāmu palīdzību vairākas partijas sāka vēl pirms aģitācijas ierobežojumu ieviešanas. Ar plakātiem Rīgas ielās par sevi atgādināja Konservatīvie, kuri patenciālos vēlētājus sākuši arī aicināt uz sarunām. Bet jaunās kampaņas pirmie reklāmas klipi tapuši “Attīstībai/Par!”. Tāpat kampaņu sākuši Progresīvie. Politoloģes Leldes Metlas-Rozentāles ieskatā politiķiem ir pamats vēlētājus ar reklāmām uzrunāt jau laikus: “Jāsaka, ka jaunajām partijām noteikti ir vērts, jo, pirmkārt, jau tām ir jāpasaka, ka tās ir, ka tās piedalīsies, kas tās tādas vispār ir, un ka pa tām vēlētājiem ir jādomā. Savukārt, ja mēs tā saucam, “vecajām partijām” – tām noteikti ir svarīgi šajā laikā, kad it kā dominē šķietami lielās aktuālitātes kā karš Ukrainā, kā Covid-19, ir jāmēģina tomēr kaut kā sevi nopozicionēt konkurentu starpā.” Tikmēr Aināra Šlesera vadītā partija “Latvija pirmajā vietā” ar saviem līderiem iepazīstinājusi izdevumā “Latvija Pirmā”. Tajā reklamēta parakstu vākšana referenduma rīkošanai par ģimenes jēdziena precizēšanu Satversmē. Lai aicinātu parakstīties par referenduma ierosināšanu, partijas pārstāvji arī dodas Latvijas turnejā, kurā ar bezmakas koncertiem uzstājas tās biedri Jolanta Gulbe-Paškeviča un Deniss Paškevičs. Ar koncertiem Šlesera partija pievērsusi ne vien klausītāju, bet arī KNAB uzmanību. Partiju uzraugi pārbauda, vai ievēroti likumā par tautas nobalsošanas ierosināšanu noteiktie ierobežojumi, kā arī tiek vērtēts, vai koncertu rīkošanā saskatāma politiskā aģitācija. “Mēs šo gadījumu esam pamanījuši. Mēs to vērtējam šobrīd, un arī konkrēti ilgākā periodā skatīsimies. Secinājumus vēl nekādus birojs nav izdarījis,” norāda KNAB pārstāve Vineta Ostrovska. Bet no šodienas partijām, sevi popularizējot, jāievēro striktāki nosacījumi. Ir sācies priekšvēlēšanu aģitācijas periods. Tā laikā aizliegta slēpta politiskā reklāma, tāpēc skaidri jānorāda, kas īsteno un apmaksā aģitāciju. Un noteikti izdevumu griesti. Aģitācijai drīkst izlietot ne vairāk par 708 000 eiro. “Mēs sekojam līdzi visām partiju un pārējo aģitācijas veicēju aktivitātēm. Sekojam līdzi, lai tiktu ievērota tā aģitācijas kārtība noteiktā. Un arī apkopojam informāciju, lai netiktu pārkāpti aģitācijas veicējam noteiktie tie izdevumu limiti. Ja šāda situācija tuvojas, tad mēs sazināmies ar attiecīgo aģitācijas veicēju, lai šo iespējamo pārkāpumu vēl novērstu,” vērš uzmanību KNAB pārstāve. 30 dienas pirms vēlēšanām, kas notiks pirmajā oktobrī, politiskās reklāmas būs aizliegtas televīzijā. Savukārt vēlēšanu dienā un dienu pirms stāsies spēkā tā sauktais klusuma periods, kad aizliegtas jebkāda veida politiskās reklāmas, izņemot bezmaksas aģitāciju internetā.
Komentāra ievietošanas noteikumi
|
![]() |