|
|
Laika ziņas Jelgavā |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
- Jelgavas ziņas
- Novadu ziņas - Politika - Komentāri - Ekonomikas ziņas - Kriminālās ziņas - Uzņēmēji runā - Dzīvesstils - Aculiecinieks - Sēru ziņas - Jurista vārds - Portāls ziņo - Basketbols - Hokejs - Volejbols - Futbols - Regbijs - Motorsports - Teniss - Karatē - Vieglatlētika - BMX - Citi sporta veidi - Izklaides ziņas - Kultūras ziņas JAUNĀKIE |
Strīdīgās normas atstāj arī jaunajā JAP iepirkumā (2)Raksts publicēts: 2018.04.19. 14:10:19Raksta autors: LETA Nosūtīt Ziņa redaktoram Sagatavot izdrukai Pašvaldības kapitālsabiedrība SIA “Jelgavas autobusu parks” (JAP) atkārtoti izsludinājusi autobusu nomas iepirkumu par autobusu ar zemo grīdu nomu. Iepriekšējais iepirkums tika apturēts, jo to apšaubīja iespējamais transportlīdzekļu piegādātājs – SIA “B-Bus”, atsaucoties uz neatbilstību normatīvajiem dokumentiem un pārāk precīziem specifikācijām iepirkuma nolikumā. Kā liecina informācija elektronisko iepirkumu sistēmas mājas lapā, JAP iepirkumu par autobusu ar zemo grīdu nomu izsludinājis 11.aprīlī, un pretendenti savus piedāvājumus tajā var iesniegt līdz šā gada 14.maijam. Iepirkumu nolikumā redzams, ka iepriekš apstrīdētās normas palikušas spēkā, proti, autobusu nobraukums nedrīkst būt lielāks par 550 000 kilometru un tehniskajam servisam jāatrodas Jelgavā. Tāpat pieprasīts arī noteikts garums, sēdvietu skaits, elektroniskais maršruta tablo, autobusu krāsa un citi tehniskie parametri. Jāpiebilst, ka lielākai daļai JAP nomāto autobusu nomas termiņi vēl ir spēkā atbilstoši iepriekšējā konkursa rezultātiem. «Tiem dažiem autobusiem, kuriem nomas termiņš beidzās pagājušā gada nogalē, ir noslēgts nomas līgums līdz jaunā konkursa rezultātu apstiprināšanai,» pastāstīja Jelgavas pilsētas domes administrācijas Sabiedrisko attiecību pārvaldes Sabiedrisko attiecību un mārketinga galvenā speciāliste Ilze Ķuse. Pagājušā gada septembra sākumā izsludinātajā iepirkumā JAP uz dažādiem laika posmiem vēlējās nomāt 44 autobusus ar zemo grīdu, nosakot, ka tiem jābūt viena ražotāja, markas un modeļa, baltā un dzeltenā krāsā. Ar šādiem, AS “Amo Plant” saliktajiem autobusiem “Ambassador”, kas tiek nomāti no pilsētas mēra Andra Rāviņa (ZZS) dēla Riharda Rāviņā vadītās AS “Ferrus”, pasažieri Jelgavā tiek pārvadāti pašlaik. Sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojam par JAP iepirkumu pēc iepriekšējā iepirkuma izsludināšanas iesniedza SIA “B-Bus”. Uzņēmuma sūdzības pamatā bija JAP konkursa nolikumā iekļautās prasības, kas esot pretrunā ar normatīvajiem aktiem. Pasažieru pārvadātājam un transporta iznomātajam nav saprotama JAP prasība pretendentiem, nodrošināt 44 lietotus autobusus ar zemo grīdu pilna servisa nomu ar viena ražotāja, vienas markas un viena modeļa autobusiem. “Atklātā konkursa nolikumā ir dažas nianses, kas ierobežo mūsu iespējas piedalīties tajā, tāpēc iesniedzām sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojam, lai noskaidrotu no atbildīgas institūcijas, vai tā ir bijusi pamatota,” “B-Bus” viedokli pauda uzņēmuma pārstāve Maija Lazdiņa. Tā kā JAP pārtraucis konkursu, pretenzija bija pamatota, piebilda Lazdiņa. JAP valdes loceklis Gints Burks apgalvoja, ka iepirkums pārtraukts nevis pēc sūdzības saņemšanas, bet pēc paša uzņēma iniciatīvas, jo pamanītas nepilnības nolikumā pēc tam, kad ieinteresētie piegādātāji sākuši uzdot jautājumus par iepirkumu. Burks noliedza, ka iepirkuma specifikācija būtu radīta kādam konkrētajam uzņēmumam, jo Eiropā esot autoparki, kas var piedāvāt atbilstošu vienas markas un modeļa autobusu skaitu. Arī ieguldījums autobusu pārkrāsošanā, ja tāda piegādātājam būs nepieciešama, būšot neliels, salīdzinot ar līdzekļiem, ko iznomātājās iegūs, sniedzot pakalpojumus JAP. Turklāt viena ražotāja autobusi nepieciešami, lai varētu vieglāk saplānot un veikt remontdarbus. Iepirkuma summa varētu pārsniegt miljons eiro, savukārt “Ferrus”, iznomājot autobusus JAP, no pašvaldības uzņēmuma vairāku gadu laikā saņēmis vairāk nekā sešus miljonus eiro, aplēsa Burks. “Firmas.lv” informācija liecina, ka AS “Ferrus” 2016.gadā strādāja ar 6 242 928 eiro apgrozījumu un guva 256 281 eiro peļņu. Valdes locekļa Rāviņa parakstītajā vadības ziņojumā norādīts, ka nomas līgumu termiņš no pieciem līdz septiņiem gadiem nodrošina uzņēmumam stabilu un prognozējamu naudas plūsmu ilgtermiņa perspektīvā. Uzņēmuma klienti ir AS “Latvenergo”, AS “Sadales tīkls”, AS “Ceļu pārvaldes”, AS “Pasažieru vilciens” un citas kapitālsabiedrības un iestādes.
Komentāra ievietošanas noteikumi
|
|