Laura,
Jadviga
ZIŅAS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • Portāls ziņo
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA

APTAUJA
Vai iepērkaties internetā? ..vairāk
Iepērkos tikai
internetā
Pa retam kaut ko
nopērku
Reizi vai divas
gadā iepērkos
Neiepērkos
internetā
Pirkumus veic citi
ģimenes locekļi




  ZIŅAS / Uzņēmēji runā / (Raksts) /

Auto rezerves daļas arvien biežāk meklē internetā

Raksts publicēts: 2019.01.17. 08:26:41

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai
Galerija (2)

Pētījumi liecina, ka pēdējo gadu laikā tiešsaistes iepirkšanās gūst rekordlielus apjomus un pieaugums vērojams teju ikvienā preču kategorijā - aizvien populārāka kļūst arī automašīnas rezerves daļu iegāde internetā. Meklējot rezerves daļas Jelgavā, arī nereti par labāku tiek atzīts piedāvājums interneta veikalā. Aptaujātie Jelgavas autoservisi par šādu tendenci nav sajūsmā un uzskata, ka lielākoties uz internetveikaliem “pārceļas” tie auto īpašnieki, kas savulaik rezerves daļas meklēja “šrotos”. Šie auto īpašnieki esot servisiem sarežģītāki klienti, kas samazina iespējas pelnīt.

Aptaujājot vairākus Jelgavas autoservisus, atklājas, kā mainījušies iedzīvotāju paradumi, vedot automašīnu uz servisu. Atklājas, ka palielinās to šoferu skaits, kas visu ar remontu saistīto, tai skaitā rezerves daļu sagādi lūdz meklēt servisam, īpaši neiedziļinoties remonta niansēs. Tomēr vienlaikus, meklējot rezerves daļas Jelgavā, šoferiem ir tendence izmaksām sekot līdzi un palielinās arī to auto īpašnieku skaits, kas meklē veidus, kā detaļas iegādāties lētāk. Atklājas, servisi auto īpašniekus iedala trijās lielās kategorijās. Kurai piederi tu?

Pirmā kategorija: Par rezerves daļām neko nezinu un negribu zināt. Sataisiet!
Pirmā un pakāpeniski aizvien pieaugošā ir tā auto īpašnieku kategorija, kas nevēlas iedziļināties auto tehniskajās niansēs un pilnā mērā paļaujas uz meistaru. Šie šoferi demonstrē, ka rūpējas par savu auto un savlaicīgi spēj sadzirdēt “nepareizus” trokšņus automašīnā, kas liek laikus doties uz servisu, lai defektus novērstu. Taču ar to šīs kategorijas auto īpašnieku zināšanas tehniskajās niansēs aprobežojas. Lielākoties šie autovadītāji nezina, kas tieši ir saplīsis un jāmaina, bieži nepamana arī citus defektus un ir priecīgi, ka auto serviss mašīnai var veikt ne vien diagnostiku, bet arī sagādāt visas remontam nepieciešamās detaļas. Šie auto īpašnieki nevēlas tērēt laiku, meklējot rezerves daļas Jelgavā vai kādā citā pilsētā. Viņi pieturas pie pārliecības, ka katram jādara tas darbs, ko viņš prot vislabāk. Tā teikt, ja reiz es esmu lielisks ārsts, skolotājs vai projektu vadītājs, man nav jāzina arī visa auto uzbūve! Lai ar tehniku nodarbojas meistari servisos, kas to māk vislabāk!

Otrā kategorija: eksperts rezerves daļās un meistars savā garāžā
Otra liela kategorija ir auto īpašnieki, kas gluži pretēji pirmajiem, sevi uzskata par izciliem mehāniķiem, kuri paši vislabāk zina, kas mašīnai saplīsis, paši māk sameklēt vajadzīgo rezerves daļu Jelgavā, Rīgā, internetā vai jebkurā citā vietā un paši māk arī to nomainīt. Šajā kategorijā īpaši daudz ir autovadītāju, kas tiesības ieguva vēl padomju gados, kad līdztekus ceļu satiksmes noteikumiem, bija jāzina arī auto tehniskā uzbūve. Taču arī jaunākas paaudzes auto īpašnieku vidū netrūkstot tādu, kas vienmēr visu zina un māk vislabāk. Šiem cilvēkiem patīk pašiem rūpēties par savu auto un patīk akcentēt savas zināšanas. Tiesa, pēdējo gadu laikā šajā auto īpašnieku kategorijā aizvien biežāk vērojams, ka cilvēki joprojām sevi vērtē par lieliskiem meistariem, kuri vislabāk zina, kas mašīnai saplīsis un paši vislabāk zina, kur vajadzīgās rezerves daļas iegādāties, taču remontu gan uztic servisa meistariem. Kopumā gan šai kategorijai autovadītāju ir tendence samazināties ne vien tāpēc, ka cilvēkiem, iespējams, vairs nav gana daudz brīvā laika, ko pavadīt garāžā, skrūvējot auto, gan arī tādēļ, ka mašīnas kļuvušas sarežģītākas. Tādējādi būtiski sarucis tas remontdarbu apjoms, ko auto mīļotājs pats var paveikt, jo bieži remontam nepieciešams speciāls aprīkojums, programmas un tehnoloģijas, kas pieejamas vien servisā. Servisos ar šīs kategorijas autoīpašniekiem visbiežāk gadoties arī domstarpības, jo auto īpašnieks-mehāniķis mīļotājs, nevēloties pazaudēt savu autoritāti, nereti nav gatavs piekrist meistara noteiktajām diagnozēm un piedāvātajiem risinājumiem.

Trešā kategorija: labākās cenas meklētājs
Trešā lielākā auto īpašnieku kategorija ir tādi, kas uzticas kvalitatīva meistara darbam un mašīnu ved remontēt uz servisu, taču, vienmēr ar paša sagādātām rezerves daļām. Tādas viņš pats vēlās meklēt arī situācijās, kad remontā atklājas, ka papildus sākotnēji identificētajiem bojājumiem, klāt nākuši arī jauni un vajadzīgas arī papildus rezerves daļas. Šis auto īpašnieks lieliski pārzina visas iespējas un cenu segmentu auto rezerves daļām kā Jelgavā, tā arī tuvākā un tālākā apkārtnē. Šis autoīpašnieks labi orientējas arī iespējās rezerves daļas iegādāties internetā. Lielākoties par šīs kategorijas auto īpašniekiem servisi nav sajūsmā. Tas arī saprotams, apzinoties, ka autoserviss labprātāk pārdot un mašīnai uzstāda servisa sagādātās rezerves daļas, nevis strādāt ar klientu atvestajām. Tāpēc arī attieksme pret šīs kategorijas autoīpašniekiem nav izteikti pozitīva. Tomēr aptaujātie servisi atzīmē, ka šīs kategorijas auto īpašnieku struktūrā pēdējos gados ir vērojamas pozitīvas izmaiņas. Agrāk lielākoties šīs kategorijas auto īpašnieki uz servisu nesa “šrotos” vai neskaidras izcelsmes vietās sameklētas, šķietami lētas detaļas, kuru kvalitāte gan bija šaubīga. Turklāt vēl nesen bieži bijuši gadījumi, kad remontā atklājies, ka kaut kur sameklētā rezerves daļa patiesībā konkrētajam auto nemaz neder un jāmeklē cita. Turpretim pēdējos gados klienti lielākoties atnāk ar kvalitatīvām pašu sagādātām detaļām, dažkārt arī oriģinālām, kas servisam, lai arī nav izdevīgi, nesagādā arī liekas neērtības. Jelgavas auto servisi neveic klientu aptauju, lai noskaidrotu, kur viņi iegādājas detaļas, tādēļ precīzu datu par to nav. Tomēr esot zināms, ka Jelgavā būtiski populārāka kļuvusi auto rezerves daļu iegāde internetveikalos, kur par salīdzinoši zemāku cenu esot iespēja iegādāties augstas kvalitātes detaļu. Turklāt, izvēloties rezerves daļu pēc auto markas, modeļa, vecuma  un citiem parametriem, kļūdas iespējas ir minimālas. Atsevišķi interneta veikali, kā piemēram Trodo.lv, paši pārbauda pasūtītās detaļas saderību arī pēc šasijas numura, kas būtiski samazina iespēju klientam kļūdīties.
Servisu pārstāvji spriež, ka šajā kategorijā pamatā tomēr ir cilvēki, kas meklē labāko, zemāko cenu. Iespējams, uz auto rezerves daļu internetveikaliem pārcēlušies arī tie, kuri vēl nesen detaļas meklēja “šrotos”, bet tagad, novērtējot tehnoloģiju sniegtās iespējas, ērtumu, ātrumu un bieži arī kvalitāti priekšroku dod internetam.
Auto servisiem gan vistīkamākie ir pirmās kategorijas auto īpašnieki, kas atved mašīnu un ļauj viņiem ar to strādāt atbilstoši saviem ieskatiem.

Publikācijas sagatavošanā izmantots interneta mārketinga aģentūras Top Media pētījums: https://topmedia.lv/interneta-pirkumu-izaugsmes-tendences/

 


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.




AUTOdoc.lv

0.93878507614136 56(0) - 0.23804330825806 2024.04.18. 05:08 http://www.jelgavniekiem.lv/?l=182&act=4&art=45217 ip: 172.70.126.214 usememcache: 1