Daina, Dainida,
Dainis
ZIŅAS
SPORTS
IZKLAIDE
VIDEO
IZGLĪTĪBA
DĀVANAS SVĒTKOS
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Portāls ziņo
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • piedāvā
  • Jurista vārds
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • SLUDINĀJUMI
  • FORUMS
  • GRĀMATU APSKATS
  • IZGLĪTĪBA
  • DĀVANAS SVĒTKOS
  • LABDARĪBA
APTAUJA
Vai esat apmierināts/ta ar velēšanu rezultātiem? ..vairāk
Nē, esmu šokā!
Nē, varēja būt
labāk!
Nu kā ir, tā ir!
Negāju balsot
nemaz...
Neinteresē, kas
Saeimā notiek.

Čili

  ZIŅAS / Portāls ziņo / (Raksts) /

Krapsis: Satiksmes drošībā iestājusies stagnācija

Raksts publicēts: 2018.09.19. 07:10:07
Raksta autors: LETA

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

Šogad satiksmes negadījumos gājis bojā 91 cilvēks, un Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieka Normunda Krapša vērtējumā satiksmes drošībā iestājusies stagnācija.

Pēdējo desmit gadu laikā situācija uz ceļiem bija būtiski uzlabojusies, taču pagājušais gads un šis gads liecina par to, ka iestājusies "tāda kā stagnācija", jo apdraudēts Eiropā uzstādītais mērķis, proti, līdz 2020.gadam Latvijā reģistrēts par 50% mazāk bojāgājušo un smagi cietušo negadījumos, salīdzinot ar 2010.gadu, šodien žurnālistiem norādīja Krapsis.    

Šogad kopumā dzīvību uz ceļiem zaudējis 91 cilvēks, kas ir par diviem mirušajiem vairāk, salīdzinot ar pagājušo gadu. 2016.gadā līdz septembrim dzīvību zaudējuši 110 cilvēki. Šis gads iesākās cerīgi, taču vasaras mēnešos situācija būtiski pasliktinājās, jo, piemēram, augustā gāja bojā 17 cilvēki, skaidroja Krapsis.

Galvenie riska faktori smagiem negadījumiem ir nihilistiskā attieksme pret satiksmes noteikumiem, transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis un ceļu infrastruktūra. Nihilismu pret satiksmes noteikumiem arī apliecinot septembra statistika, kad no sešiem mirušiem gājējiem četri notriekti tumšajā laikā, nevienam nav bijis atstarotājs.

Tāpat Latvijā nav būtiski samazinājies dzērājšoferu skaits.

Krapsis vērsa uzmanību, ka valsts institūcijām ir aktīvi jāstrādā un jādomā par citiem veidiem, kā iedarboties uz satiksmes dalībnieku apziņu. Ar satiksmes drošību kampaņām neesot pietiekami, turklāt Latvijā acīmredzot vēl kādu laiku nebūs "ne maģistrāles, ne autobāņi", viņš klāstīja. Satiksmes drošību, viņaprāt, var veicināt tikai pasākumu kopums, proti, policijas redzamība, fotoradari un atbilstoša ceļu infrastruktūra.

Valsts tiesu ekspertīžu biroja eksperts Oskars Irbītis žurnālistiem atzina, ka pilsētās visvairāk satiksmes negadījumu notiek krustojumos un visbiežāk tie saistīti ar pretimbraucošo automašīnu, kurai "nogriezts ceļš", veicot kreiso pagriezienu, vai apdzīšanas manevrs, kas beidzies nelāgi, jo priekšā braucošais gribējis nogriezties.

Savukārt ārpus pilsētas galvenie negadījuma iemesli ir pārgalvīgi apdzīšanas manevri, bieži vien tie saistīti ar ātruma pārsniegšanu. Tāpat negadījuma iemesls nereti ir automašīnu tehniskais stāvoklis.

Irbītis arī norādīja, ka autovadītāji, kuri nesen nokārtojuši tiesības, bieži vien brauc uzmanīgāk, jo nav "uzkrājuši bravūru". Pēc pāris gadu braukšanas stāža sasniegšanas "bravūra jau uzkrāta" un šis esot bīstamākais periods negadījumiem. Tikai pēc tam, kad pieredze sasniegta, cilvēki ar laiku sāk braukt labāk un mazāk iekļūst negadījumos, viņš norādīja.

Latvijā pārsvarā satiksmes negadījumos iekļūst vīrieši, lielākoties vecumā no 20 līdz 40 gadiem, liecina policijas dati.

Irbītis arī vērsa uzmanību uz korelāciju starp automašīnas vecumu un negadījuma sekām. "Jo vecāks auto, jo smagākas sekas; jo tehniskais stāvoklis sliktāks, jo smagākas sekas," norādīja eksperts.

Rīt jau trešo gadu pēc kārtas visās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs norisināsies Eiropas Ceļu policijas tīkla (TISPOL) sadarbībā ar Eiropas Komisiju organizētā kampaņa "Eiropas diena bez ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušiem un smagi ievainotiem cilvēkiem".

Arī šogad ES dalībvalstu, tostarp arī Latvijas, ceļu policija kopīgiem spēkiem strādās, lai realizētu ambiciozu mērķi - aizvadītu šo dienu uz Eiropas ceļiem bez neviena ceļu satiksmes negadījuma ar bojā gājušajiem un smagi ievainotajiem cilvēkiem, tādējādi padarot šo dienu par drošāko dienu ceļu satiksmē.

Iepriekšējos divos gados kampaņas mērķi Latvijai ir izdevies sasniegt. Uz Eiropas ceļiem katru dienu dzīvību zaudē aptuveni 70 cilvēki, bet pērn akcijas laikā Eiropā gāja bojā 43 cilvēki.


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.
DELFI.lv ziņas
  Visi darījumi bija likumīgi – vainu neatzīstu, tiesā uzsver Koļegova
  Koļegovas krimināllieta: ciemos pie VID vadītājas pēc termiņa precizē deklarāciju
  Zolitūdes traģēdijas lietā apsūdzētā Gulbja liecības neatbilst sākotnējām, tiesā uzsver prokurori
  Imantā garāmgājējs piekauj vīrieti un nolaupa viņam mobilo telefonu
  KNAB sodījis SIVA direktori Jurševsku par meitas nodarbināšanu
  Preiļos iereibis vīrietis mēģina piekukuļot policijas darbiniekus un pretojas aizturēšanai
  Aglonas novadā likvidē nelikumīga alkohola ražotni

1.8136379718781 56(0) - 1.5888321399689 2018.10.23. 15:58 http://www.jelgavniekiem.lv/?l=168&act=4&art=44299 ip: 172.69.62.205 usememcache: 1