Vera, Vaira,
Vairis
ZIŅAS
SPORTS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Portāls ziņo
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA
APTAUJA
Vai mācību sākums kaut kā ietekmē ikdienas ritmu? ..vairāk
Jā, tagad agri
jāceļas, jo jāiet
uz skolu!
Jā, nevarēju
sagaidīt pirmo
skolas dienu!
Jūtu tikai, ka
satiksme ir kļuvusi
intensīvāka.
Man ar skolu nekāda
sakara.

Čili

  ZIŅAS / Dzīvesstils / (Raksts) /

Ievieš bargākus noteikumus dronu pilotēšanai

Raksts publicēts: 2019.08.19. 16:19:12
Raksta autors: jelgavniekiem.lv

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

Par dronu tālvadības pilotu turpmāk varēs kļūt no 16 gadu vecuma, bet paaugstināta riska lidojumus atļaus no 18 gadu vecuma pēc speciāla eksāmena nokārtošanas, to nosaka 17.augustā spēkā stājušies Ministru kabineta noteikumi „Kārtība, kādā veicami bezpilota gaisa kuģu un cita veida lidaparātu lidojumi”.

Jāpiebilst, ka paaugstināta riska bezpilota gaisa kuģa lidojums definēts kā tāds lidojums ar dronu, kuru paredzēts veikt, atkāpjoties no minētajos noteikumos noteiktajām pamatprasībām, piemēram, vairāk nekā 50 metru augstumā, diennakts tumšajā laikā utt.

Paaugstināta riska bezpilota gaisa kuģu lidojumiem būs jāsaņem Civilās aviācijas aģentūras (CAA) ilgtermiņa atļauja. Lai to saņemtu, tālvadības pilotam (no 18 gadu vecuma) būs jānokārto teorētisko un praktisko zināšanu pārbaude, jāveic lidojuma risku novērtējums un lidojumu uzskaite. Tālvadības pilotu teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu pārbaudi CAA veiks bez maksas.

Jaunā kārtība regulē arī droša attāluma ievērošanu, diferencējot to saistībā ar bezpilota gaisa kuģa masu un ātrumu. Saņemot CAA atļauju, varēs veikt bezpilota gaisa kuģa lidojumus arī publiska pasākuma tuvumā. Vienlaikus tiks atviegloti nosacījumi lidojumiem infrastruktūras objektu tuvumā vai virs tiem. Tāpat iecerēts ieviest informatīvo zīmi par aizliegumu veikt bezpilota gaisa kuģa lidojumus.

Noteikumi ir papildināti ar civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas minimālajiem atbildības limitiem. Turpmāk tā tiks attiecināta uz bezpilota gaisa kuģiem, kuru kopējā pacelšanās masa ir no 250 gramiem, ja tiek veikti paaugstināta riska lidojumi. Savukārt bezpilota gaisa kuģiem, kuru pacelšanās masa ir virs 1,5 kilogramiem, neatkarīgi no lidojuma riska pakāpes, būs nepieciešama civiltiesiskās atbildības apdrošināšana. Līdz šim dronu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana jau bija obligāta prasība, taču nebija noteikti minimālie limiti, un apdrošināšana bija obligāta tikai droniem ar pacelšanās masu no 1,5 kg. Jaunajos noteikumos apdrošināšanas normas ir precizētas un paredz, ka īpašniekam obligātā civiltiesiskās atbildības apdrošināšana nepieciešama arī tādam dronam, kura masa ir no 250 gramiem līdz 1,5 kg, ja ar to ir paredzēts veikt paaugstināta riska lidojumus, kuru kritēriji atrunāti noteikumos. Tādos gadījumos minimālais atbildības limits ir 150 000 eiro vienam apdrošināšanas gadījumam un apdrošināšanas periodam kopā. Ja ar bezpilota gaisa kuģi nav paredzēts veikt paaugstināta riska lidojumus, tiek saglabāta līdzšinējā kārtība, kas paredz, ka apdrošināšana nepieciešama tad, ja pacelšanās masa ir 1,5 kg un vairāk. Šie droni ir sadalīti divās kategorijās: ja drona pacelšanās masa ir no 1501 gramiem līdz 5000 gramiem, minimālais apdrošināšanas atbildības limits vienam apdrošināšanas gadījumam un apdrošināšanas periodam kopā ir 500 tūkstoši eiro, bet ja ja drona pacelšanās masa pārsniedz 5 kg, minimālais apdrošināšanas atbildības limits ir 1 miljons eiro.

“Nopietnie dronu īpašnieki, kas tos izmanto biznesa vajadzībām, arī līdz šim izvēlējās atbilstoša līmeņa civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu. Jaunie noteikumi kopumā daudz labāk sakārto bezpilota lidaparātu jomu, tai skaitā apdrošināšanu. Un, palielinoties pieprasījumam, varētu attīstīties arī apdrošinātāju piedāvājums dronu īpašnieku atbildības apdrošināšanai,” komentē Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.

Satiksmes ministrija norāda, ka bezpilota gaisa kuģu nozare turpina strauji attīstīties, par ko liecina arvien pieaugošais bezpilota gaisa kuģu lietotāju īpatsvars. Līdz ar to būtiski palielinās arī riski civilās aviācijas drošībai un gaisa kuģu lidojumu drošumam, par ko liecina vairāki incidenti Latvijas gaisa telpā. Tāpat līdz šim nepilnīgi regulēta un nesankcionēta bezpilota gaisa kuģu darbība saistāma arī ar riskiem un apdraudējumu cilvēka dzīvībai, veselībai, privātumam, mantai, videi, sabiedrībai kopumā, kā arī valsts nozīmes infrastruktūras objektiem. Daļa sabiedrības un bezpilota gaisa kuģu lietotāju nav informēti vai arī neapzinās riskus un draudus, ko var radīt bezpilota gaisa kuģi un to sistēmas.

Ar jaunajiem noteikumiem var iepazīties ŠEIT


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.

0.202152967453 54(0) - 0.0077028274536133 2019.09.17. 08:20 http://www.jelgavniekiem.lv/?l=163&act=4&art=46962 ip: 3.227.233.55 usememcache: 1