|
|
Laika ziņas Jelgavā |
|
|||||||||||
|
VID vadītāja tiekas ar Jelgavas uzņēmējiemRaksts publicēts: 2018.05.23. 13:56:12Raksta autors: Inga Karlinska Nosūtīt Ziņa redaktoram Sagatavot izdrukai Galerija (2) Tiekoties ar Jelgavas uzņēmējiem, Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektora pienākumu izpildītāja Dace Pelēkā skaidroja, ka dienests šobrīd aktīvi strādā pie vienota nodokļu konta ieviešanas, kas būtiski atvieglos darbu uzņēmējiem. Šīs sistēmas ieviešana valstij izmaksās apmēram četrus miljonus eiro. Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) un Jelgavas Ražotāju un tirgotāju asociācija uzņēmējiem regulāri rīko tikšanās ar dažādu jomu speciālistiem, un otrdien Jelgavā uz diskusiju par būtiskiem jautājumiem uzņēmējdarbības jomā tika aicināta VID ģenerāldirektoru pienākumu izpildītāja Dace Pelēkā. “Šobrīd ir vairāk nekā 100 dažādi nodokļi konti, un tas sarežģi darbu gan nodokļu maksātājiem, gan VID. Vienota nodokļu konta ieviešana ne tikai atvieglos nodokļu nomaksu, bet operatīvāk ļaus pārvirzīt nodokļu pārmaksas,” tā Pelēkā, piebilstot, ka vienotā konta ieviešana notiks pakāpeniski līdz 2021.gadam. Bez iepazīstināšanas ar VID aktualitātēm Pelēkā ar vairākiem desmitiem uz pasākumu atnākušajiem uzņēmējiem no Jelgavas un tuvākās apkārtnes pārrunāja arī citus būtiskus jautājumus, piemēram, reversā pievienotā vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu būvmateriāliem, VID veikto uzņēmumu riska analīzi, kas uzņēmējiem ļauj laikus identificēt aizdomīgus darījumu partnerus un VID kā konsultatīvas, nevis represīvas iestādes attīstīšanu. Konstruktīvā dialoga laikā no uzņēmēju puses izskanēja vairāki ierosinājumi, tajā skaitā par nodokļu nomaksas pārskatāmības veicināšanu, kurus Pelēkā solīja ņemt vērā. Tāpat uzņēmēji rosināja veicināt VID darba operativitāti, piemēram, pārskaitot atpakaļ pārmaksātos nodokļus. Vēl vienu jomu, kurā uzņēmējiem joprojām ir daudz jautājumi – kases aparātu sistēmas maiņa, klātesošajiem skaidroja VID Nodokļu kontroles pārvaldes Elektronisko kases aparātu kontroles un metodikas daļas vadītāja Aiva Sotniece. Uzņēmēji izmaiņas šajā jomā ir pieņēmuši, taču rosina turpmāk iespējamās kases aparātu nomaiņas plānot ilgtermiņā, lai būtu iespējams tam piemērot uzņēmuma finanšu plūsmu. “Jo veiksmīgāk veidosies sadarbības starp VID un uzņēmējiem, jo lielāki ieguvēji no tā būsim mēs visi – VID varēs labāk iekasēt nodokļus, tādējādi tiks papildināts valsts budžets, bet uzņēmēji mazāk laika un resursu tērēs, lai risinātu konfliktsituācijas. Nodokļi, protams, jāmaksā, bet ir arī būtiski, lai tie būtu pārdomāti un plānoti ilgtermiņam, un to nomaksas kārtība – ērta un saprotama. Abpusēji sadarbojoties, iegūsim daudz vairāk, nekā mēģinot meklēt vainīgos,” uzsvēra LTRK viceprezidents Imants Kanaška. Viņš norādīja, ka savstarpēja komunikācija ir būtiska, lai atšķirīgu likuma normu piemērošanas dēļ nerastos konflikti, kas risināmi tiesas zālē, lieki tērējot gan uzņēmēju, gan VID resursus un laiku. Uzņēmēji tiek papildus motivēti strādāt un attīstīt savu biznesu, ja redz, ka viņu nodokļos samaksātā nauda tiek tērēta efektīvam darbam un atbalsta sniegšanai konsultāciju veidā no VID puses. Kanaška piebilda, ka šādas tikšanās ir nepieciešamas un būtu jāorganizē biežāk, ļaujot pārrunāt svarīgus un sasāpējušus jautājumus.
Komentāra ievietošanas noteikumi
|
|