Jurģis, Juris,
Georgs
ZIŅAS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • SPORTS
  • Basketbols
  • Hokejs
  • Volejbols
  • Futbols
  • Regbijs
  • Motorsports
  • Teniss
  • Karatē
  • Vieglatlētika
  • BMX
  • Citi sporta veidi
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA

APTAUJA
Vai iepērkaties internetā? ..vairāk
Iepērkos tikai
internetā
Pa retam kaut ko
nopērku
Reizi vai divas
gadā iepērkos
Neiepērkos
internetā
Pirkumus veic citi
ģimenes locekļi




  SPORTS / Citi sporta veidi / (Raksts) /

Traubergs: Rallijkross Jelgavā vienmēr ir spraigs (1)

Raksts publicēts: 2017.08.17. 12:06:45
Raksta autors: Jelgavniekiem.lv

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai
Galerija (3)

Svētdien, 20. augustā, pēc aptuveni 20 gadu ilgās pauzes rallijkross atgriezīsies Jelgavas trasē “Rullītis”, kur notiks Latvijas Rallijkrosa kausa sezonas 4. posms. Šīs sacensības ir īpašas gan organizatoriem, gan dalībniekiem, jo norisināsies trasē, kas šovasar piedzīvojusi būtiskus atjaunojumus – ir ieklāts jauns asfalta segums pamattrasē un mainīta trases konfigurācija. Ar nepacietību šo sacensību atsākšanos gaida arī 1999.gada rallijkrosa čempions Ivo Traubergs, tāpēc portāls Jelgavniekiem.lv. sazinājās ar viņu, lai ekspresintervijā noskaidrotu, kas pa šo laiku mainījies un, kā čempions savu titulu uztver ar šodienas acīm.

Bija, ar ko cīnīties

I.Traubergs 1999.gadā čempiona titulu ieguva gan rallijkrosa 1600 ccm, gan 1400 ccm klasē, līdzīgi kā gadu iepriekš. Taču visspilgtāk Ivo atminas tieši 1999.gada sezonu: “Ja atceros to laiku, jāsaka, ka 1999.gada sezona bija tiešām neaizmirstama. No vienas puses biju gandarīts par paveikto un saviem sasniegumiem, no otras - manā karjerā tā bija vissarežģītākā sezona. Piedalījos 26 sacensībās, turklāt dažādās disciplīnās - kross, rallijkross, treks u.c., kur izcīnīju 22 uzvaras, ieguvu vienu otro un divas trešās vietas. Tikai vienās sacīkstēs man neizdevās finišēt. Tā tiešām bija lieliska sezona.” Pieredzējušais sportists atklāj, ka arī Jelgavas posms bijis īpašs, jo jelgavnieki vienmēr bijuši sīvi un spēcīgi pretinieki – piemēram, brāļi Neikšāni, Andris Empelis, Jānis Bogdanovičs, Modris Bergmanis -, tāpēc bija rūpīgi jāsagatavojas.

Tehnoloģijas sportu sarežģī

Būtiska lieta sportā, it sevišķi „ātrajos” sporta veidos – motosportā, autosportā, kur nereti tāda vai citāda reakcija visu var mainīt pa sekundes simtdaļām, šobrīd ir tehnoloģijas un to radītie guvumi vai tieši otrādi – problemātika. Pirms 20 gadiem, gadsimtu mijā „gadžetu” bumu sabiedrība vēl tikai iepazina, tāpēc jautājam, kā I.Traubergs saredz rallijkrosa attīstību cauri šiem gadu desmitiem – gan sasaistē ar tehnoloģisko attīstību, gan organizatoriskā plānā. Viņš atklāj, ka rallijkrosā pašiem gadiem būtiskas izmaiņas nav ieviestas: „Tās joprojām ir ļoti dinamiskas sacensības, kur rezultātu nosaka gan pēc finišā ieņemtās vietas, gan brauciena laika. Vienīgais, nelielas izmaiņas notikušas kvalifikācijas sistēmā, proti, vairs nav C, B un A finālu, bet gan pusfināls un fināls. Labākie 16 gūst kopvērtējuma ieskaites punktus pēc kuriem arī tiek noteikts uzvarētājs.”

Kas attiecas uz tehnoloģijām, no izmaiņām gan nav bijis iespējams izvairīties un bijušais rallijkrosists domā, ka tām ir duāla ietekme: „Tās gan padara sportu sarežģītāku, taču sportisti no tām gūst papildus informāciju paši par savu braukšanas stilu, kas palīdz uzlabot rezultātus nākotnē. Piemēram, izmantojam video ierakstus, tiek fiksēti automašīnas dati utt.” Iegūtā informācija būtiski atvieglo brauciena analīzi un ļauj identificēt kļūdas, uzskata I.Traubergs, piebilstot, ka ne mazāk svarīgas ir arī komunikāciju tehnoloģijas, piemēram, radiosakari starp komandu un sportistu, tāpat arī citi jaunieviesumi.

Kā ik sportā, arī rallijkrosā tā dalībniekiem nākas saskarties ar problēmām, tāpēc vaicājam, uz ko jābūt gataviem šī sporta veida dalībniekiem. „Manuprāt, rallijkrosā varam identificēt divas lietas. Pirmkārt, klasika vienmēr ir un būs starta procedūra - pilota reakcija, riepu, spiediena, kā arī pareizu apgriezienu izvēle, otrkārt - džokera apļa stratēģija. Džokera aplis ir vieta trasē, kas paildzina apļa garumu par 2 – 3 sekundēm. Katram sportistam katrā braucienā šajā džokera aplī ir jāiebrauc vismaz viena reize. Ja tas netiek izdarīts, tad seko 30 sekunžu sods, tāpēc jāsaprot, kā to izdarīt produktīvāk.”

Pēc 20 gadiem – Jelgavā

Līdz jaunajam startam Jelgavā palikušasvairs tikai pāris dienas, tāpēc Ivo ar komandu steidz gatavoties sacensībām ar pilnu atdevi. „Ar Jāni Bergu, organizējot ikvienu no rallijkrosa posmiem, domājam par divām svarīgākajām lietām - lai sportistiem tiktu nodrošināts viss nepieciešamais, kā arī lai sacīkstes būtu interesantas un skatāmas ikvienam līdzjutējam,” atklāj I.Traubergs, aicinot nepalikt mājās arī jelgavniekus, jo tieši viņiem sacīkšu vērošana varētu uzjundīt adrenalīnu – tajās piedalīsies arī jelgavnieki Kristaps Gasparovičs, Juris Narubins un Agris Brediks. Taču kopumā I.Traubergs kopā ar rīkotāju komandu cer, ka rallijkrosa atgriešanās Jelgavā nesīs spraigas, skatāmas, baudāmas un ar sportiskām cīņām bagātas sacīkstes.

Portāls Jelgavniekiem.lv pateicas Ivo Traubergam par veltīto laiku un vēl, lai viss iecerētais izdodas!


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
lasīt komentārus (1)
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.




AUTOdoc.lv

0.15309906005859 55(0) - 0.059438943862915 2024.04.23. 11:21 http://www.jelgavniekiem.lv/?l=145&act=4&art=40978 ip: 172.70.178.22 usememcache: 1