|
![]() |
|
Laika ziņas Jelgavā |
|
|||||||||
JAUNĀKIE |
Ziemas tehnika un sētnieki tīra ielas no sniegaRaksts publicēts: 2021.01.08. 10:12:16Raksta autors: Jelgavniekiem.lv ![]() ![]() ![]() “Par ko tiem sētniekiem maksā?”, “Sliņķi!”, “Kur visa tehnika, kāpēc es nekad neredzu nevienu traktoru?” – bieži vien tādus nepamatotus apvainojumus saņem uzņēmuma „Kulk” labiekārtošanas nodaļas darbinieki. Iedzīvotāji bieži vien nesaprot, kāpēc sētnieks ir sakopis tikai autobusa pieturu, bet nav pieskāries ietvei. Kāpēc? Tūlīt izskaidrosim. Kam, kad un kādā apmērā ir pienākums tīrīt un apstrādāt Jelgavas ietves ar pretslīdes materiāliem, ir aprakstīts Jelgavas domes saistošajos noteikumos Nr.12-15. Piemēram, tajos ir teikts, ka no nekustamajam īpašumam piegulošā teritorijā esošām ietvēm sniegs ir jānotīra attiecīgajam īpašniekam. Privātuzņēmums „Kulk” ielu uzkopšanas darbus Jelgavā izpilda, pamatojoties uz uzņēmuma un pašvaldības iestādes „Pilsētsaimniecība” starpā noslēgtā līguma nosacījumiem. Mazajai traktortehnikai un sētniekiem ir jāparūpējas par vairāk nekā 400 000 kvadrātmetru platību, kur katrs zemes gabals un katra autobusa pietura ir atzīmēta īpašā interaktīvā kartē. Dažkārt gadās, ka atbildību par sniega tīrīšanu un apstrādi ar pretslīdes maisījumu vienas ielas garumā sadala uzreiz vairākas personas – gan juridiskas, gan privātas. Kā norāda „Kulk” ražošanas direktore Diāna Agule, tādos sektoros ir sadalīta visa pilsēta. “Lielās ielas daļā starp Mātera un Pētera ielām mēs tīrām tikai autobusa pieturas – tā ir noteikts noslēgtajā līgumā. Piemēram ietve, kas piekļaujas luterāņu baznīcas teritorijai, neietilpst mūsu atbildības robežās. Arī Lielā iela posmā no Mazā Dambja ielas gandrīz līdz pašai Dobeles šosejai nav mūsu kompetence. Tur mēs tīrām tikai autobusa pieturas un nelielu pleķīti starp Dambja un Māras ielām virzienā prom no pilsētas. Tajā pašā laikā mēs darām visu iespējamo, lai godam izpildītu saistības, ko esam uzņēmušies, slēdzot līgumu ar pilsētu,” stāsta Agule, piezīmējot, ka labiekārtošanas nodaļa seko laikapstākļu prognozēm un dažkārt izdara vairāk, nekā to prasītu noslēgtais līgums, piemēram, sniegu no ielām uzsāk tīrīt, negaidot, kad beigsies snigšana. “Saskaņā ar noslēgtā līguma noteikumiem mums sniegs ir jānotīra līdz plkst. 8.00 no rīta vai arī tūlīt pēc snigšanas, bet, ja nokrišņi ir intensīvi un ilgstoši, ir gadījumi, kad mēs uzsākam sakopšanas darbus ātrāk, lai gan mums nav pienākuma to darīt. Tādas situācijas katrs mēdz risināt individuāli, bet mēs piekopjam šādu praksi,” teic Agule un piebilst, ka intensīvas snigšanas laikā un/vai jānovērš apledojums, mazā traktortehnika ielās mēdz izbraukt jebkurā diennakts laikā. Snigšana un apledojums uz ietves var veidoties gan pa nakti, gan pa dienu - līdz ar to ir jābūt gataviem reaģēt un uzsākt darbu neatkarīgi no tā vai tā ir darba diena, brīvdiena vai svētku dienu. Parasti sētnieki sāk strādāt plkst. 5.00 no rīta. Bieži vien nepamatotas sūdzības tiek saņemtas arī saistībā ar Dobeles šosejas ietvju tīrīšanu zonā starp Atmodas ielu un 1.līniju gar veikalu „Maxima”. “Arī šā gabala sakopšana nav mums uzdota. Mums no tiesas žēl veikala klientu, kuriem ir jāmēģina pārvietoties pa apledojumu un nenotīrītu ietvi, bet diemžēl šī teritorija nav iekļauta mūsu līgumā, līdz ar ko mūsu brigāde tur nestrādā,” saka „Kulk” ražošanas direktore. Ietves, kuras apkalpo „Kulk”, tiek apstrādātas ar sāls/smilšu maisījumu.
Komentāra ievietošanas noteikumi
|
![]() |