|
|
Laika ziņas Jelgavā |
|
|||||||||||
JAUNĀKIE
|
LIZDA aicina atteikties no eksāmenu novērotājiemRaksts publicēts: 2020.05.07. 12:38:05Raksta autors: LETA Nosūtīt Ziņa redaktoram Sagatavot izdrukai Latvijas Izglītības un zinātnes arodbiedrība (LIZDA) ir nosūtījusi Valsts izglītības satura centram (VISC) arodbiedrības biedru priekšlikumus, viņuprāt, veiksmīgākai centralizēto eksāmenu norisei, uzzināja arodbiedrībā. Arodbiedrība ziņo, ka pēdējo dienu laikā saņem daudzu pedagogu un izglītības iestāžu vadītāju telefona zvanus un e-pastus ar jautājumiem un ieteikumiem veiksmīgākai centralizēto eksāmenu norisei Covid-19 krīzes laikā. LIZDA aicina VISC izvērtēt iespēju atteikties no eksāmenu novērotājiem, vairāk uzticoties izglītības iestāžu pedagogiem un audzēkņiem. Arodbiedrībā akcentē, ka izglītības iestādēs būs nepieciešams gandrīz divas reizes lielāks pedagogu skaits eksāmenu vadīšanai, jo jānodrošina atbilstoša distance, tāpēc problemātiski būs nodrošināt arī atbilstošu skaitu pedagogu, kuriem jādodas uz citām izglītības iestādēm kā eksāmenu novērotājiem. LIZDA ieskatā, pedagogu un izglītojamo uzturēšanās tikai savās izglītības iestādēs mazinātu iespējas vīrusa plašākai izplatībai un mazinātu visu iesaistīto cilvēku stresu. Tāpat arodbiedrības priekšlikumos ietilpst aicinājums veikt grozījumus Ministru kabineta noteikumos un atteikties no apvienotajiem eksāmeniem vai samazināt eksāmenu organizēšanai nepieciešamo minimālo izglītojamo skaitu, lai mazinātu nepieciešamību pārvietoties uz citu iestādi ar sabiedrisko transportu un mazinātu vīrusa izplatības riskus. LIZDA aicina VISC noteikt iespēju pedagogiem, kuri ir Covid-19 riska grupā, atteikties no dalības vadītāja un novērotāja statusā eksāmenu norisē. Kā ziņots, valdība aizvadītajā nedēļā atbalstīja Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) sagatavotos noteikumu grozījumus, kas šajā mācību gadā paredz atcelt valsts pārbaudes darbus 9. klašu skolēniem un samazināt 12. klašu skolēniem obligāti kārtojamo centralizēto eksāmenu skaitu.
Komentāra ievietošanas noteikumi
|
|