Līksma,
Bārbala
ZIŅAS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • Portāls ziņo
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA

APTAUJA
Vai iepērkaties internetā? ..vairāk
Iepērkos tikai
internetā
Pa retam kaut ko
nopērku
Reizi vai divas
gadā iepērkos
Neiepērkos
internetā
Pirkumus veic citi
ģimenes locekļi




Plāno rosināt celt sodus par satiksmes pārkāpumiem

Raksts publicēts: 2019.01.06. 11:33:38
Raksta autors: skaties.lv

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

Bojā gājušo skaits uz ceļiem Latvijā ir viens no augstākajiem Eiropā. Palielināt satiksmes drošību atbildīgās institūcijas cenšas jau vairākus gadus, tiesa, Valsts kontrole pērn atzina – nepietiekami. Pēdējā gada laikā veikti soļi straujākiem uzlabojumiem, tomēr to atdeve vēl nav jūtama. Tikmēr Satiksmes ministrija neizslēdz iespēju rosināt celt sodu apmērus.

Nepilnīga analīze par ceļu satiksmes negadījumu iemesliem, kūtra ”melno punktu” novēršana, nepareizi izvietotas ceļu zīmes – šīs un vairākas citas nepilnības pērn atklāja Valsts kontrole, pētot, ko atbildīgās institūcijas dara, lai mazinātu melno statistiku – tūkstošiem cietušo un simtiem bojāgājušo. Par jomu atbildīgajā Satiksmes ministrijā norāda – no septiņiem ieteikumiem daļa jau izpildīta, piemēram, izpētīti pērnā gada smagu ceļu satiksmes negadījumu galvenie iemesli. Tajā skaitā traģiska ir situācija ar negadījumiem uz gājēju pārejām.

Par to, ka gājēju pārejas Latvijā ir bīstamas, secināts arī iepriekš. Latvijas Valsts ceļi tuvākajā laikā pabeigs gājēju pāreju auditu, tad būs zināms, vai un cik būtiskas izmaiņas gaidāmas. Vēl uzņēmums līdz gada vidum turpinās izstrādāt metodoloģiju, lai palīdzētu pašvaldībām noteikt tā dēvētos ”melnos punktus” uz viņu pārziņā esošajiem ceļiem.

“Melno punktu” karte uz valsts ceļiem pieejama jau vairākus gadus, un, realizējot dažādus projektus, iespēju robežās tiek domāts par ceļu satiksmes drošības palielināšanu, tai skaitā ”melnajos punktos”.

Pērn, salīdzinot ar 2017. gadu, kopumā reģistrēti nedaudz mazāk ceļu satiksmes negadījumu un par 20% mazinājies cietušo skaits, tomēr bojā gājušo skaits gan pieauga no 133 cilvēkiem līdz aptuveni 150. Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis iepriekš komentējis iemeslus: ceļu policistu trūkums, neatbilstoša ceļu infrastruktūra un satiksmes dalībnieku nihilistiskā attieksme pret noteikumu ievērošanu.

Satiksmes ministrija, lai mainītu dalībnieku attieksmi, varētu aicināt politiķus palielināt sodu apmērus par pārkāpumiem, tai skaitā arī ātruma pārsniegšanu.

Iepriekš politiķi sodus palielināja 2015. gadā, tomēr tolaik daudzus no tiem noteica krietni mazākos apjomos nekā sniegti ierosinājumi. Tikmēr, spriežot pēc Eiropas transporta drošības 2017. gada datiem, Latvijā ir viens no augstākajiem rādītājiem uz ceļa mirušo skaita ziņā. Uz vienu miljonu iedzīvotāju, bojā gājuši 69,7, kamēr, piemēram, Igaunijā – uz pusi mazāks.

 


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.




AUTOdoc.lv

0.30220985412598 56(0) - 0.21222329139709 2024.04.25. 15:04 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=4&art=45126 ip: 172.71.254.230 usememcache: 1