Agija,
Aldonis
ZIŅAS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • Portāls ziņo
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA

APTAUJA
Vai esat gatavs jaunajai apkures sezonai? ..vairāk
Kurināmais ir nopirkts visai ziemai
15
Nesatraucos par apkures izmaksām
13
Vēl meklēju lētākos piedāvājumus
10
Esmu iekrājis apkures maksājumu segšanai
7



Dažu gadu laikā plānots dubultot fotoradaru skaitu

Raksts publicēts: 2018.09.21. 07:16:52
Raksta autors: skaties.lv

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

Trešdien Eiropas Komisijas (EK) kampaņā “Diena bez satiksmes negadījumos bojā gājušiem un smagi ievainotiem cilvēkiem” Latvijā nav reģistrēta neviena letāla avārija, tomēr traumas guvuši 19 cilvēki. Savukārt, kopumā situācija ar bojāgājušajiem uz Latvijas ceļiem aizvien ir viena no sliktākajām Eiropā. Ierēdņiem ir plāns, kā to uzlabot.

Statistika uz Latvijas ceļiem joprojām ir skaudra. Šogad astoņos mēnešos avārijās miruši 92 cilvēki. Tostarp, daudz bojā gājušo ir arī uz gājēju pārejām, kur vairums negadījumu notiek gaišā dienas laikā.

Satiksmes ministrijas paspārnē izveidota darba grupa secinājusi, ka nelaimēs uz gājēju pārejām nereti pie vainas ir nepilnīgi tehniskie risinājumi, tāpēc Latvijas valsts ceļiem uzdots visas gājēju pārejas pārbaudīt.

“Atsevišķos gadījumos ir gājēju pāreja pāri divām braukšanas joslām vienā virzienā, šeit ir tas klasiskākais piemērs, kā viens vadītājs apstājas, nākošais apdzenot gājēju notriec. Tātad, ja nevaram atstāt divas joslas, tad jāsamazina uz vienu. Vai nu iespējams ir gājējiem ir jānoņem iespēja iet ar prioritāti,” norāda Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.

Vērtējot situāciju uz Latvijas ceļiem kopumā, lielākoties pie negadījumiem vainojama neuzmanība, pārgalvība, nogurums vai pēkšņas veselības problēmas. Arī laika apstākļi.

“Tās tendences, kas bija gada sākumā uz vasaras mēnešiem šī situācija ir pasliktinājusies, īpaši augustā bija daudz negadījumi, kuros tika zaudētas 17 cilvēku dzīvības,” norāda Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Vienlaikus, iekšlietu ministrija nākusi klajā ar ieceri dubultot fotoradaru skaitu. No 2020. līdz 2022. gadam uz Latvijas ceļiem parādīsies vēl 100 ierīces.

“Lai viss šis process nodokļu maksātājiem izmaksātu lētāk, bet saglabātu efektivitāti, šī posma galvenā pieeja ir, ka ne visos 100 jaunajos stāvēs reāls fotoradars, bet gan mulāžas, kuras neregulāri mainīsies vietām ar aktīvajiem foto radariem, tā pierādot, ka radaru mērķis nav naudas iekasēšana, bet gan panākt, ka tur ir pēc iespējas mazāk ātruma pārsniegšanas,” saka Iekšlietu ministrijas valsts sekretāra vietnieks Jānis Behmanis.

Vienlaikus, arī Latvijā plānots ieviest radarus, kas noteiktā ceļa posmā mēra transporta līdzekļa vidējo ātrumu. Pirmā šāda tipa iekārta visticamāk parādīsies uz Tīnūžu šosejas.

 


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.




AUTOdoc.lv

0.37846398353577 58(0) - 0.19452738761902 2024.03.29. 10:51 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=4&art=44320 ip: 172.70.174.134 usememcache: 1