|
|
Laika ziņas Jelgavā |
|
|||||||||||
JAUNĀKIE
|
Dažu gadu laikā plānots dubultot fotoradaru skaituRaksts publicēts: 2018.09.21. 07:16:52Raksta autors: skaties.lv Nosūtīt Ziņa redaktoram Sagatavot izdrukai Trešdien Eiropas Komisijas (EK) kampaņā “Diena bez satiksmes negadījumos bojā gājušiem un smagi ievainotiem cilvēkiem” Latvijā nav reģistrēta neviena letāla avārija, tomēr traumas guvuši 19 cilvēki. Savukārt, kopumā situācija ar bojāgājušajiem uz Latvijas ceļiem aizvien ir viena no sliktākajām Eiropā. Ierēdņiem ir plāns, kā to uzlabot. Statistika uz Latvijas ceļiem joprojām ir skaudra. Šogad astoņos mēnešos avārijās miruši 92 cilvēki. Tostarp, daudz bojā gājušo ir arī uz gājēju pārejām, kur vairums negadījumu notiek gaišā dienas laikā. Satiksmes ministrijas paspārnē izveidota darba grupa secinājusi, ka nelaimēs uz gājēju pārejām nereti pie vainas ir nepilnīgi tehniskie risinājumi, tāpēc Latvijas valsts ceļiem uzdots visas gājēju pārejas pārbaudīt. “Atsevišķos gadījumos ir gājēju pāreja pāri divām braukšanas joslām vienā virzienā, šeit ir tas klasiskākais piemērs, kā viens vadītājs apstājas, nākošais apdzenot gājēju notriec. Tātad, ja nevaram atstāt divas joslas, tad jāsamazina uz vienu. Vai nu iespējams ir gājējiem ir jānoņem iespēja iet ar prioritāti,” norāda Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns. Vērtējot situāciju uz Latvijas ceļiem kopumā, lielākoties pie negadījumiem vainojama neuzmanība, pārgalvība, nogurums vai pēkšņas veselības problēmas. Arī laika apstākļi. “Tās tendences, kas bija gada sākumā uz vasaras mēnešiem šī situācija ir pasliktinājusies, īpaši augustā bija daudz negadījumi, kuros tika zaudētas 17 cilvēku dzīvības,” norāda Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis. Vienlaikus, iekšlietu ministrija nākusi klajā ar ieceri dubultot fotoradaru skaitu. No 2020. līdz 2022. gadam uz Latvijas ceļiem parādīsies vēl 100 ierīces. “Lai viss šis process nodokļu maksātājiem izmaksātu lētāk, bet saglabātu efektivitāti, šī posma galvenā pieeja ir, ka ne visos 100 jaunajos stāvēs reāls fotoradars, bet gan mulāžas, kuras neregulāri mainīsies vietām ar aktīvajiem foto radariem, tā pierādot, ka radaru mērķis nav naudas iekasēšana, bet gan panākt, ka tur ir pēc iespējas mazāk ātruma pārsniegšanas,” saka Iekšlietu ministrijas valsts sekretāra vietnieks Jānis Behmanis. Vienlaikus, arī Latvijā plānots ieviest radarus, kas noteiktā ceļa posmā mēra transporta līdzekļa vidējo ātrumu. Pirmā šāda tipa iekārta visticamāk parādīsies uz Tīnūžu šosejas.
Komentāra ievietošanas noteikumi
|
|