Uga, Hugo,
Uģis
ZIŅAS
SPORTS
IZKLAIDE
VIDEO
GRĀMATU APSKATS
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Portāls ziņo
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • piedāvā
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • SLUDINĀJUMI
  • FORUMS
  • GRĀMATU APSKATS
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA
APTAUJA
Kā jūs svinat valsts svētkus 18. novembrī? ..vairāk
piedalos 18.
novembra
dievkalpojumā
apmeklēju kādu no
svētku pasākumiem
ar svētku
pusdienām ģimenes
lokā
piestiprinu
karodziņu pie auto
aizlūdzu par savu
valsti
nesvinu šos
svētkus

FOTOSTĀSTS

 1.Charlesher..
 2.MichaelSOWER..
 3.KennethWoumb..
 4.MichaelSOWER..
 5.Charlesher..
FORUMS

Jelgava viena no viedajām pilsētām Latvijā

Raksts publicēts: 2017.11.12. 08:47:00
Raksta autors: diena.lv

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

«Latvijā vairākas pilsētas jau spērušas pirmos soļus, lai kļūtu par viedajām pilsētām, un jau veiksmīgi realizē dažādus inteliģentos risinājumus, kas uzlabo gan iedzīvotāju drošību, gan pašas pilsētas tēlu, tā rādot priekšzīmi citām pašvaldībām ceļā uz modernu pilsētvidi,» skaidro inteliģento infrastruktūras risinājumu uzņēmuma SIA FIMA valdes priekšsēdētājs Jānis Vilmanis.

«Pašlaik var minēt vairākus veiksmīgus piemērus tehnoloģiskajiem risinājumiem tādās vietās kā  Valmiera, Jelgava, Smiltene, Ķekava un citas. Esam gandarīti, ka pašvaldībām ir interese un vēlme radīt modernu, ilgtspējīgu vidi saviem iedzīvotājiem,»  akcentē Vilmanis. 

Raksturojot aktualitātes dažādās pašvaldībās, Vilmanis uzsver, ka «aktīva jaunievedumu ieviešanā ir Smiltene, un mēs ar aizrautību palīdzam realizēt smilteniešiem viņu mērķus un idejas. Vēl viens piemērs ir Saulkrasti, kur modernizētas videonovērošanas sistēmas, tādējādi veicinot drošību pilsētā. Arī Ķekavas pašvaldībai ir ievērojami plāni. Ķekavas mērķis ir izveidot konkurētspējīgus viedās pilsētas risinājumus eksporta tirgiem, lai ne tikai veicinātu novada attīstību, bet arī sniegtu efektīvus risinājumus dažādu funkciju nodrošināšanai visa novada teritorijā.»

Esošie projekti Latvijas pilsētās ir dažādās attīstības stadijās – no idejas līdz jau realizētiem tehniskiem uzlabojumiem, vispārējas tendences raksturo uzņēmuma FIMA valdes priekšsēdētājs. 

«Par viedu pilsētu nav iespējams kļūt vienas dienas laikā, tāpēc darba vēl daudz, taču iesāktie procesi pārliecinoši virzās uz mērķu sasniegšanu, un mēs redzam, ka nākotnē Latvijas pilsētas spēs konkurēt ar citām Eiropas pilsētām viedo tehnoloģiju ieviešanā,» ir pārliecināts Vilmanis.

Viņš arī secinājis, ka, attīstot viedās pilsētas Latvijā, jāseko aktualitātēm un tendencēm aiz mūsu valsts robežām. «Mēs regulāri un aktīvi izzinām pasaules tirgu, pieejamās tehnoloģijas un izvērtējam, kas no tā varētu būt noderīgs mūsu klientiem un kas nepieciešams mūsu tirgum kopumā. Tāpat aktīvi sekojam līdzi starptautiskajai praksei, kur jaunākās tehnoloģijas parādījušas sevi darbībā, un izvērtējam, kādi risinājumi visvairāk piemēroti lokālajām vajadzībām,» norāda Vilmanis.
 

Viena no pašvaldībām, kurā tiek attīstīta viedās pilsētas koncepcija, ir Jelgava.

Šajā Zemgales pilsētā «satiksmes organizāciju nodrošina inteliģentie satiksmes vadības risinājumi. Ielas, kuras remontētas pēdējos gados, aprīkotas ar sensoriem, kas apkopo informāciju par satiksmes plūsmu. Salīdzinot ar situāciju pirms vairākiem gadiem, automašīnu skaits, kas vidēji diennaktī šķērso Lielās ielas un Jāņa Čakstes bulvāra krustojumu, audzis vairāk nekā trīs reizes – agrāk caur šo krustojumu izbrauca ap 10 000 transportlīdzekļu diennaktī, šobrīd krustojumu šķērsojošo automašīnu skaits nereti pietuvojas jau 40 000,» situāciju Jelgavā raksturo šīs pilsētas domes pārstāve Ilze Ķuse.

Lai nodrošinātu «raitāko un drošāko iespējamo satiksmes organizāciju pilsētā, pilsētnieku ieradumi tiek uzskaitīti, un šie dati tiek ņemti vērā, izstrādājot luksoforu darbības režīmus jeb signālplānus ne tikai konkrētā krustojumā, bet visas pilsētas satiksmes infrastruktūras kontekstā. Transportlīdzekļu skaita monitoringu krustojumos, kas aprīkoti ar videonovērošanas kamerām, var veikt pēc 120 diennakts videonovērošanas kameru ierakstiem», stāsta Ķuse.

Jelgavas pilsētas domes pārstāve arī uzsver, ka lielas priekšrocības «sniedz bezvadu sensori, kas iebūvēti pēdējos gados renovēto ielu brauktuvēs un līdztekus citām funkcijām nodrošina arī transporta skaitīšanu. Proti, transporta vadības sistēma, kas ieviesta visos kopš 2012. gada rekonstruētajos regulētajos krustojumos, datubāzē apkopo precīzus datus par transportlīdzekļu skaitu jebkurā laika posmā, un šie dati ļauj izsekot līdzi transporta skaita izmaiņām gan pa stundām, gan vairāku gadu griezumā un ir ļoti nozīmīgi, lai, reaģējot uz transporta plūsmas tendencēm, plānotu izmaiņas satiksmes organizācijā. Tāpat reālā laika transporta vadības sistēma ar īpaša algoritma palīdzību paredz iespēju modelēt optimālāko luksoforu darbības signālplānu atbilstoši reālajai satiksmes intensitātei un plūsmām, un īpaši efektīvi tas ir augstas satiksmes intensitātes apstākļos.»

Taču jāņem vērā, ka satiksmes organizācija jebkurā gadījumā ir kompromiss starp visiem virzieniem, uzsver pašvaldības pārstāve.
 

 


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.
DELFI.lv ziņas
  Autovadītājs pārtaucas pie sarkanās gaismas un uz gājēju pārejas notriec sešgadnieku
  Jūrmalā vīrietis savā darbavietā nozog 140 eiro
  Lidostā 'Rīga' aizturēts meklēšanā izsludināts Latvijas pilsonis
  Liepājā uz gājēju pārejas notriec velosipēdistu; policija aicina atsaukties lieciniekus
  Bijušais iekšlietu ministra vietnieks atsakās no Atzinības krusta
  Ugunsgrēkos cietuši divi cilvēki
  Krievu skolās trūkst latviešu valodas skolotāju, uzsver LIZDA eksperte

0.60389494895935 59(0) - 0.39475226402283 2017.11.17. 19:21 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=4&art=41672 ip: 54.80.227.189 usememcache: 1