Vēsma,
Fanija
ZIŅAS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • Portāls ziņo
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA

APTAUJA
Vai iepērkaties internetā? ..vairāk
Iepērkos tikai
internetā
Pa retam kaut ko
nopērku
Reizi vai divas
gadā iepērkos
Neiepērkos
internetā
Pirkumus veic citi
ģimenes locekļi




Situācija uz novada ceļiem – kritiska

Raksts publicēts: 2017.03.09. 09:03:32
Raksta autors: Jelgavniekiem.lv

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

Pirms dažām dienām mediju telpā izskanēja Bauskas domes aicinājums izsludināt ārkārtas situāciju novadā brūkošo ceļu dēļ. Par tādu lēmumu izšķirties nācās, jo nopietni pasliktinājies grants ceļu stāvoklis, tāpēc tūlītēji jāmeklē risinājumi situācijas novēršanai. Portāls sazinājās ar Jelgavas novada domes Sabiedrisko attiecību speciālisti Daci Kaņeponi, lai noskaidrotu, kāds ir mūsu novada ceļu stāvoklis. Diemžēl, atbildes nebūt neiepriecina – nepietiekamā finansējuma dēļ arī Jelgavas novads spiests ik gadu ļoti rūpīgi izmantot savus resursus, lai uzturētu ceļus, taču mitrās sezonas – pavasaris un rudens pasliktina jau tā neapmierinošo ceļu stāvokli.

Negatīvs faktors ceļu uzturēšanā – sezonālais mitrums
Kā norāda D.Kaņepone, pēdējos gados finansējuma pietiek tikai ceļu ikdienas uzturēšanai. „Nenoliedzami būtu nepieciešama tūlītēja rīcība, taču ar esošo finansējumu tas nav iespējams. Ik gadu ceļu uzturēšanā ieguldām visu valsts izsniegto mērķdotāciju – ap 790 000 eiro, bet, lai varētu runāt par pakāpenisku ceļu stāvokļa uzlabošanu, būtu nepieciešams desmitreiz vairāk. Šobrīd, ja izdalām valsts saņemto finansējumu uz kilometriem, sanāk, ka vienam kilometram gadā jāatvēl 50 eiro. Novada ceļu un ielu kopējais garums ir 915 km – ar šādu līdzekļu daudzumu nav iespējams nodrošināt ilgstspējīgu ceļu kvalitāti,” skaidro sabiedrisko attiecību speciāliste.

Līdztekus nepietiekamajam finansējumam, galvenā problēma ir laikapstākļi, precīzāk – ūdens visos tā stāvokļos. „Vasarās un ziemās ceļu stāvoklis vēl ir normāls, savukārt pavasarī un rudenī pastāvīgā mitruma dēļ ceļi neizžūst, līdz ar to pasliktinās to nestspēja. Šo situāciju būtu iespējams risināt, bet tam nepieciešami milzīgi līdzekļu apjomi – vispirms ūdens novadīšanai no ceļiem, pēc tam – seguma atjaunošanai.

Ministriju piešķirtais finansējums – strikti pamatots
Neraugoties uz nepietiekamo finansējumu, Jelgavas novada dome, uzturot ceļus, saimnieko pārdomāti un rūpīgi – ik gadu tiek izstrādāts ilgtermiņa plāns, tajā iekļaujot arī ietaupītos līdzekļus, lai ik gadu daļu no novada ceļiem būtu iespējams rekonstruēt vai uzlabot – tik, cik tas iespējams.

Šogad no valsts mērķdotācijās piešķirtā finansējuma (790 000 eiro) plānots veikt nelielus remontdarbus vairākās novada pagastu teritorijās:

1. Elejas pagasts, Bauskas iela - apgaismojuma izbūve - 4700 eiro; Lietuvas ielas apgaismojuma izbūve - 5300 eiro;
2. Glūdas pagasts, Dorupes ciems - ielu apgaismojuma izbūve - 25 146 eiro;
3. Jaunsvirlaukas pagasts, Mežciems - Rožu un Meža ielas apgaismojuma un asfaltbetona seguma izbūve 60 000 eiro;
4. Platones pagasts - gājēju celiņa izbūve (Platones centrs - autoceļš A-8) (projektēšana 2017.gadā) - 7000 eiro;
5. Sesavas pagasts, Bērvircavas ciems - apgaismojuma izbūve 33 880 eiro;
6. Vircavas pagasts - Platones ielas (400 m) un Jelgavas ielas (600 m) tehniskā projekta sagatavošana un apgaismojuma izbūve – 40 000 eiro.

Jāuzsver, ka šogad Jelgavas novada domei izdevies gūt līdzfinansējumu vairāku ilgi plānotu ieceru realizēšanai. Novada pašvaldība ir viena no pirmajām, kas iesniedza projektu lauku ceļu kvalitātes uzlabošanai, lai darbi varētu sākties jau šopavasar, tiklīdz to ļaus laikapstākļi. Kopumā divās programmās izdevies iegūt 7 miljonus eiro, kas līdz 2020.gadam novadā ļaus sakārtot 17 ceļu posmus. Kā norāda D.Kaņepone, lai arī projektu atbalsta programmas ir devušas pašvaldībai iespēju gūt līdzekļus ceļu rekonstrukcijai, tās vienlaikus nosaka arī striktus kritērijus, pēc kuriem tiek izvēlēti konkrēti ceļi. Pirmo no atbalsta programmām administrē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija - šajā programmā bija iespēja pieteikt projektus to ceļu rekonstrukcijai, kas pēc tam sekmētu uzņēmējdarbības attīstību noteiktā vietā unveicinātu jaunu darba vietu rašanos. Savukārt otru programmu administrē Lauku atbalsta dienests (LAD), un arī te bija virkne nosacījumu, kas jāievēro, piemēram, iedzīvotāju skaits, kuri izmanto ceļu; uzņēmumu skaits, kuri ceļu izmanto savas uzņēmējdarbības vajadzībām; lauksaimniecības zemes, kuru piekļūšanai nepieciešams ceļš, platība; vai pie ceļa atrodas lauksaimniecības produkcijas ražošanas un pārstrādes objekti. Vēl viens no šīs programmas nosacījumiem - nauda tiek piešķirta tikai grants seguma ceļu atjaunošanai, līdz ar to pašvaldībai bija jāsabalansē novada vajadzības un projektu pieteikumu prasības, kas nebūt nebija viegls uzdevums.

Ceļu posmi, ko paredzēts rekonstruēt Jelgavas novadā, piesaistot VARAM administrētos projektu līdzekļus:

1. Valgundes pagasta Meža ielas pārbūve - 0,650 km;
2. Sesavas pagasta ceļa Saulstaru iela - Blūdži pārbūve - 0,680 km;
3. Sesavas pagasta Buķu ielas pārbūve - 0,160 km;
4. Platones pagasta ceļa Lielvircavas kapi-Alksnāji-Lietuvas šoseja pārbūve -1,170km;
5. Jaunsvirlaukas pagasta ceļa Līči-Pirtnieki-Vecsvirlaukas šosejas pārbūve - 0,110km;
6. Vircavas pagasta ceļa MS-Dainas-JM pārbūve-2km;
7. Vilces pagasta ceļa Kalnrozes-Valdeikas pārbūve-2km;
8. Zaļenieku pagasta ceļa Ķemeri-Zanderi pārbūve no 5,54 km līdz 7,54 km;
9. Kalnciema pagasta Lielupes ielas pārbūve - 120 m.

Ceļu posmi, ko paredzēts rekonstruēt Jelgavas novadā, piesaistot LAD administrētos projektu līdzekļus:

1. Platones pagasta ceļa Zvaigznītes-Braču Brieži-Zaķi pārbūve - no 1,65 km līdz 5,50 km;
2. Valgundes pagasta ceļa mauriņu iela - Nr. 16 pārbūve - 1,80 km;
3. Jaunsvirlaukas pagasta ceļa Jaunsvirlaukas šoseja - Balži pārbūve-0,90 km;
4. Lielplatones pagasta ceļa Līgo iela - Sili - Nr.3 pārbūve - 2.39 km;
5. Zaļenieku pagasta ceļa Ķemeri-Zanderi Nr.11 pārbūve - 6 km;
6. Vilces pagasta ceļa Vilces dzirnavas-Augstkalnes pagasts Nr. 24/posms Grabišķi-Būdiņas pārbūve - no 3,2 km līdz 5,7 km;
7. Svētes pagasta ceļa Boļi-Mazslapatas Nr.21 pārbūve - 2,22 km;
8. Vircavas pagasta ceļa MS-Dainas-JM Nr.61 pārbūve - no 2,68 km līdz 3,78 km.

Jāteic, ka līdztekus nopietnajam novada ceļu stāvoklim, nevar neredzēt arī valsts apsaimniekoto ceļu diezgan nožēlojamo kvalitāti. Ažiotāžu izraisījis satiksmes ministra Ulda Auguļa trešdien paustais piedāvājums finansēt ceļu sakārtošanu no pensiju fondu līdzekļiem. Augulis norādīja, ka pēdējo 25 gadu laikā autoceļu remontu deficīts ir uzkrājies 4 miljardu eiro apmērā. Šādu finansējumu valsts budžets nevar atļauties, jo tā būtu puse no visiem valsts gada izdevumiem. Tiesa, izmantojot pensiju fondu līdzekļus, jābūt drošiem, ka 2.līmeņa pensiju fonda nemazināsies. Augulis piebilda, ka diskusijas par šo variantu varētu notikt nedēļas nogalē.


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.




AUTOdoc.lv

0.3123939037323 55(0) - 0.21596956253052 2024.04.19. 12:41 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=4&art=39816 ip: 172.70.130.134 usememcache: 1