|
|
Laika ziņas Jelgavā |
|
|||||||||
JAUNĀKIE |
Dubultos kontroles apjomus autobusos (1)Raksts publicēts: 2016.01.23. 10:47:07Raksta autors: jelgavasvestnesis.lv Nosūtīt Ziņa redaktoram Sagatavot izdrukai Autotransporta direkcija paziņojusi, ka 2016. gadā tiks dubultots kontroles apjoms reģionālo maršrutu autobusos. SIA «Jelgavas autobusu parks» (JAP) valdes loceklis Gints Burks norāda, ka tas attiecas arī uz visiem reģionālajiem starppilsētu autobusu maršrutiem, kurus apkalpo JAP, piemēram, uz Rīgu, Dobeli, Tukumu, Bausku, Eleju. Kaut arī Autotransporta direkcija paziņojusi par kontroles apjomu dubultošanu reģionālo maršrutu autobusos, G.Burks skaidro, ka jau līdz šim līdztekus direkcijas kontrolēm pats uzņēmums praksē izmantoja papildu kontroles mehānismus, izlases veidā pārliecinoties par šoferu un pasažieru godaprātu. Proti, JAP nodrošinātajos pilsētas nozīmes maršrutu autobusos to, vai pasažieris iegādājies biļeti braucienam sabiedriskajā transportā, kontrolē gan SIA «Dorsimus», ar kuru par šī pakalpojuma nodrošināšanu noslēgts līgums, gan arī paši uzņēmuma darbinieki. «Savukārt izlases veidā uzņēmuma kontrolieri līdztekus Autotransporta direkcijai pārbaudes veica arī mūsu reģionālajos starppilsētu maršrutu autobusos,» paskaidro G.Burks, norādot, ka kopumā šajā ziņā JAP situācija ir vērtējama pozitīvi. «Piemēram, Autotransporta direkcija 11. janvārī mūsu uzņēmuma starppilsētu autobusos veica divas pārbaudes, un neatbilstības netika konstatētas,» tā JAP valdes loceklis. «Ņemot vērā, ka ikviena maršruta un reisa pieprasījums tiek mērīts pēc izsniegtā biļešu skaita, Autotransporta direkcija aicina iedzīvotājus būt atbildīgiem un ņemt biļetes par braucienu sabiedriskajā transportā. Tāpat pasažieri tiek aicināti rūpīgi pārbaudīt izsniegtajā biļetē norādīto informāciju par gala pieturvietu. Autotransporta direkcija šogad plāno dubultot kontroles apjomu reģionālo maršrutu autobusos, lai būtiski samazinātu gadījumus, kad autobusu vadītāji neizsniedz biļetes pasažieriem vai norāda biļetē nekorektu informāciju,» informē Autotransporta direkcijas komunikācijas speciāliste Zane Plone. Viņa skaidro, ka autobusu maršrutu un reisu lietderība un pieprasījums tiek mērīts, ņemot vērā izsniegto biļešu, tostarp biļešu ar nulles vērtību, skaitu pasažieriem. Ja iedzīvotāji nelūdz autobusa vadītājam izsniegt biļeti, Autotransporta direkcijai nav iespējas izsekot patiesajam pasažieru skaitam katrā konkrētajā reisā. Direkcija diemžēl ir saskārusies ar gadījumiem, kad neatbildīgu pasažieru un negodprātīgu autobusu vadītāju darbības rezultātā nākas slēgt kādu maršrutu vai reisu, neskatoties uz to, ka realitātē pēc tiem bijis pieprasījums. Pasažieri, saņemot biļeti, tiek aicināti rūpīgi pārbaudīt tajā norādīto informāciju. Autotransporta direkcija aicina personas, kurām pienākas valsts apmaksāti braucieni – personas ar invaliditāti, viņu pavadoņus, politiski represētās personas, nacionālās pretošanās kustības dalībniekus, bāreņus, bez vecāku apgādības palikušos bērnus, pirmsskolas vecuma bērnus –, būt īpaši vērīgām un pārliecināties, ka izsniegtajā biļetē ar nulles vērtību norādītā gala pieturvieta sakrīt ar to, ko pasažieris nosaucis autobusa vadītājam. «Ja pasažieri konstatē gadījumus, kad autovadītājs nav rīkojies godprātīgi attiecībā uz biļešu izsniegšanu, aicinām informēt mūs, rakstot uz e-pastu [email protected], sociālajā tīklā «Twitter» un «Facebook» vai zvanot pa tālruni 67686470,» norāda Z.Plone.
Komentāra ievietošanas noteikumi
|
|