Mirta,
Ziedīte
ZIŅAS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • Portāls ziņo
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA

APTAUJA
Vai iepērkaties internetā? ..vairāk
Iepērkos tikai
internetā
Pa retam kaut ko
nopērku
Reizi vai divas
gadā iepērkos
Neiepērkos
internetā
Pirkumus veic citi
ģimenes locekļi




Sprūdžs «izģērbj» mazos tirgotājus

Raksts publicēts: 2013.10.25. 19:23:13
Raksta autors: Jelgavniekiem.lv

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

Henriks Danusēvičs, Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents

Tirgotāji ir sašutuši par jauno nodevu un izmaksu vilni, kas šobrīd gāžas un turpināsies 2014.gadā gāzties pār maziem un vidējiem tirgotājiem. Neskatoties uz to, ka valsts tāpat plāno milzīgu nodokļu ieņēmumu pieaugumu nākamajam gadam – 9% nekā iepriekšējā gadā, papildus tam atsevišķas ministrijas iesniedz savus priekšlikumus, kā «izģērbt» uzņēmējus.

Tirgotājiem uz nākamo gadu vien (rēķinot uz vienu mazo veikalu) noteikti sekojoši papildu izdevumi: eiro ieviešanas izmaksas – vismaz Ls 400, obligātā videonovērošana – vismaz Ls 500, depozīta taras pieņemšanas punktu izveidei – vismaz Ls 300, tam klāt vēl mēnesī nāk Ls 120 uz veikalu, kas jāparedz sakarā ar minimālās algas palielināšanu un papildus nodokļa slogu saistībā ar mazajām algām – tas viss jāizņem no savas jau tā tukšās kabatas.

Un tad nāk Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) demisionējušais ministrs Edmunds Sprūdžs ar priekšlikumu, ka katram no mazajiem veikaliem jāpiemaksā vēl 85 lati gadā par to, ka veikalu apvienības, kurās tie ietilpst, izdod avīzi, tā informējot pircējus par mazo nacionālo tirgotāju piedāvājumu un kaut cik spējot konkurēt ar globālajiem, Latvijas pārtikas tirgū dominējošajiem tirgotājiem (Rimi, Maxima).

Kopumā ministrs ir ieplānojis no Latvijas mazajiem tirgotājiem «izspiest» vairāk nekā miljonu latu. Lielākajam Latvijas nacionālajam tirgotājam ir paredzēts uzlikt 0,5 miljonu nodokli par tirdzniecību sekmējošu avīžu izdošanu. Tādējādi ministrs, kas atbild par reģionālo attīstību, ir nolēmis likvidēt reģionālos tirgotājus pilnībā, lai visa dzīve koncentrētos tikai lielajās pilsētās un visi Latvijas iedzīvotāji iepirktos tikai divos globālajos veikalu tīklos.

Šobrīd veikali par savu piedāvājumu var informēt vai nu masu medijos, vai izdodot savas avīzes. Galvenais informācijas avots ir televīzijas reklāmas. Tās ir ļoti dārgas (Ls 10 +PVN par sekundi), un tāpēc pamatā dominējošās visos TV kanālos ir Rimi un Maxima reklāmas, kas aizņem atkarībā no kanāla 65 – 80 % no veikalu reklāmas raidlaika. Tā kā mazie tirgotāji nevar atļauties reklamēties šajos medijos, tad galvenokārt to piedāvājums nonāca pie pircējiem ar reklāmas avīžu starpniecību. Tagad ministrs nolēmis šo reklamēšanās veidu liegt, līdz ar to mazajiem un vidējiem tirgotājiem atņemot reklamēšanās iespējas un būtiski samazinot to konkurētspēju ar globālajiem tirgotājiem, īstenībā vēloties to iznīcināšanu.

Maza veikala peļņa mēnesī ir aptuveni Ls 100, un reāli mazajam uzņēmējam pašam sev kopā ar šo peļņu sanāk tikai nedaudz virs minimālās algas – aptuveni Ls 300 mēnesī. Patlaban valsts nodokļu slogs ir pacelts tik augstu, ka ministra lēmums ir pēdējais piliens, lai mazie tirgotāji slēgtu savus veikalus un vērstos pie valsts pēc sociālā pabalsta. Mūsuprāt, nodoklis par bezmaksas reklāmas materiāliem varētu būt noteikts, un samērīgs tā apmērs būtu 15 lati par tonnu drukātā materiāla.

Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) izsaka cerību, ka tautas pārstāvji, kuriem vajadzētu rūpēties par patērētāju iespēju saņemt daudzveidīgu preču piedāvājumu un par mazo uzņēmumu darbības sekmēšanu, tomēr neatbalstīs aizejošā ministra vēlmi iznīcināt nacionālos tirgotājus. LTA uzskata, ka nacionālā valstī būtu jārūpējas par tās nacionālo tirgotāju izdzīvošanas spēju, kā arī par vietējo ražotāju un tirgotāju sadarbību. Pasaules prakse pierāda, ka globālo tirgotāju interesēs nav vietējo ražotāju apkalpošana, bet gan kapitāla izcelsmes valstu un starptautisko ražotāju produktu pārdošana.


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.




AUTOdoc.lv

0.89871311187744 56(0) - 0.20195412635803 2024.04.20. 11:55 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=4&art=31759 ip: 172.71.254.109 usememcache: 1