Vēsma,
Fanija
ZIŅAS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • Portāls ziņo
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA

APTAUJA
Vai iepērkaties internetā? ..vairāk
Iepērkos tikai
internetā
Pa retam kaut ko
nopērku
Reizi vai divas
gadā iepērkos
Neiepērkos
internetā
Pirkumus veic citi
ģimenes locekļi




Vidusskolēniem labas zināšanas ekonomikā
Foto

Raksts publicēts: 2013.02.21. 16:49:02
Raksta autors: Solvita Cukere

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai
Galerija (28)

Ceturtdien Valsts ģimnāzijas zālē tikās septiņas vidusskolēnu komandas no piecām Jelgavas skolām, lai piedalītos diskusijā par valūtas maiņu Latvijā un konkursā par eiro ieviešanu Latvijā.

«Jaunieši, jūs būsiet pirmie, kas savu personīgo biznesu uzsāks ar eiro valūtu,» pasākuma atklāšanā visus uzrunāja Valsts ģimnāzijas ekonomikas pasniedzēja Inta Kalniņa.

Par eiro valūtas maiņu ar skolēniem diskusijā piedalījās A/S Swedbank Jelgavas filiāles vadītāja Zinta Skangale, bankas klientu apkalpošanas vadītājs Ģirts Bērziņš un I. Kalniņa, kura bija autore konkursam par eiro ieviešanu.

Diskusiju ar 11. un 12. klašu audzēkņiem uzsāka ar prezentāciju par naudu un valūtu kā tādu. «Naudas nomaiņa nozīmē, ka visi lati ir jānomaina līdz nākamā gada janvāra beigām. Bet naudas nomaiņa bankās turpināsies vēl pusgadu. Viss, kas saistīts ar iedzīvotājiem piederošo skaidro naudu, būs krietni sarežģītāk un prasīs papildus pūliņus no banku puses, bet kontos valūtas maiņa 2014.gada 1. janvārī notiks automātiski,» jauniešiem skaidroja Ģ. Bērziņš. Jaunieši saņēma pārsteiguma balvas no Swedbank par uzdotajiem atraktīvākajiem jautājumiem.

Jauniešu uzdotie jautājumi liecina, ka viņi ir noraizējušies par inflācijas un cenu pieaugumu eiro maiņas rezultātā. Bankas pārstāvis atbildēja, ka cenu pieaugums varētu būt 0.2 vai 0.3.% no iepriekšējās preces vērtības, kas uz ikgadējās inflācijas fona ir nebūtisks.

Jaunieši ir uztraukti arī par iespējamo ekonomisko pārmaiņu ietekmi uz bezdarbu, īpaši jauniešu vidū.

Skolēni objektīvi norādīja, ka arī pašas bankas un valūtas maiņas punkti cietīs ievērojamus zaudējumus uz valūtas maiņas operāciju rēķina.

Vidusskolēnus interesēja, kā eiro ieviešana ietekmēs ražošanas attīstību un preču cenas veikalā. Bankas pārstāvji atbildēja, ka gada beigās jau varēsim visos veikalos novērtēt un salīdzināt cenas abās valūtās – gan latos, gan eiro.

Pasākuma konkursa daļa aizsākās ar neparastu uzdevumu- katrai komandai, kuras sastāvēja no pieciem dalībniekiem, uzdevums bija izdomāt komandas nosaukumu un sacerēt četrrindi par eiro Latvijā.

Pēc tam sekoja testa jautājumi par Eiropas Savienību, tās dibināšanu, kā arī zināšanu pārbaude par to, kurā gadā Eiropas Savienības valstis viena pēc otras ir iestājušās Savienībā, kļūstot par dalībvalstīm. Testā bija arī dažādi jautājumi gan par lielākajām, gan mazākajām ES dalībvalstīm. Tam sekoja jautājumi par valūtu, naudas monētām un banknotēm ES valstīs.

Zinošākie septiņu komandu sacensībā izrādījās: pirmā vieta- Valsts ģimnāzijas komandai, otrie- Spīdolas ģimnāzija, bet trešā zinošākā – 5. vidusskolas komanda.

Skolēnu jautājumi bankas pārstāvjiem un zināšanas konkursā par eiro patīkami pārsteidza un liecināja par jauniešu interesi, vispusīgām un dziļām zināšanām ekonomikas jautājumos.


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.




AUTOdoc.lv

0.15781092643738 55(0) - 0.064166784286499 2024.04.19. 06:54 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=4&art=29068 ip: 172.70.126.57 usememcache: 1