Ginta, Gunda,
Gunta
ZIŅAS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • Portāls ziņo
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA

APTAUJA
Vai esat gatavs jaunajai apkures sezonai? ..vairāk
Kurināmais ir nopirkts visai ziemai
15
Nesatraucos par apkures izmaksām
13
Vēl meklēju lētākos piedāvājumus
10
Esmu iekrājis apkures maksājumu segšanai
7



Ceļojumā uz Angliju ar matemātiskām spēlēm

Raksts publicēts: 2012.05.22. 15:36:15
Raksta autors: Solvita Cukere

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai
Galerija (17)

Nedēļu Jelgavas 4. vidusskolas skolēni ar pedagogiem pavadīja Anglijas ziemeļaustrumos starp pilsētām Daremu (Durham), Pīterliju (Peterlee) un Ņūkāslu (Newcastle), lai piedalītos Eiropas Savienības Mūžizglītības programmas Comenius daudzpusējā projekta «Maths as play» aktivitātēs. Anglijā pieredzes apmaiņā viesojās četri Jelgavas 4. vidusskolas skolēni – Kitija Kučinska, Egija Antoņeviča, Elīna Petrika no 8.a klases, Antons Maksimenko no 12.b klases un četras skolotājas – Ivita Steķe, Sanita Baltiņa, Ingrīda Ilmane un Liene Brēdiķe.

Kā pastāstīja Jelgavas 4. vidusskolas direktora vietniece mācību darbā Ivita Steķe: «Šajā projektā kopā ar mūsu valsti iesaistījušās arī Turcija, Spānija, Anglija, Vācija, Rumānija, Francija un Bulgārija. Tas aizsākās 2011. gada septembrī un vērsts uz skolēnu matemātiskās domāšanas spēju un prasmju attīstību un to pielietošanu eksaktajos mācību priekšmetos. Anglijā skolēni un skolotāji šī projekta aktivitātēs apmeklēja un vēroja matemātikas, dabas zinību, kultūras vēstures un svešvalodu stundas, dalījās savā pieredzē un idejās, iekļaujot spēles elementus.»

«Viens no svarīgākajiem veicamajiem uzdevumiem skolēniem bija izveidot savu matemātisko spēli. 4. vidusskolā šajā procesā iesaistījās 129 bērni, un tika izveidotas 78 jaunas spēles, labākās no kurām izspēlēja īpašā matemātikas pēcpusdienā,» ar paveikto lepojas direktora vietniece audzināšanas darbā Sanita Baltiņa.

Savos iespaidos dalījās Kitija Kučinska no 8.a klases: «Tā kā pēc lidojuma mūs neviens lidostā nesagaidīja, pirmais iespaids par angļiem nebija diez ko glaimojošs. Pa ceļam uz viesnīcu pusotras stundas braucienā paspējām kārtīgi apskatīt Anglijas dabu – viss jau bija krietni sazaļojis. Laiks gan nebija iepriecinošs, jo lija lietus un bija vēsi, tāpēc pirmajā veikala apmeklējumā visi steidzām nopirkt lietussargus un lietusmētelīšus. Tā kā Anglijā no visām projekta dalībvalstīm ieradāmies pirmie, mums vieniem pašiem pirmajā dienā tika izrādīta Shotton Hall skola un bija iespēja piedalīties stundās. Skolā mācās 1200 skolēnu. Tā atrodas jaunās, lielās un modernās telpās un tai atvēlēta plaša apzaļumota teritorija ar ērtu mašīnu un riteņu novietni. Skolēni tur valkā formas tērpu: baltu kreklu, melnu žaketi vai džemperi ar izšūtu skolas logo, kaklasaiti skolas simbola krāsās, melnas bikses vai svārkus un melnas kurpes.»

Par mācību stundās piedzīvoto atmiņās dalās Egija Antoņeviča: «Kopā apmeklējām četras stundas – ģeogrāfiju, angļu valodu, bioloģiju un matemātiku. Man patika, ka stundās valdīja diezgan brīva gaisotne, nevienam īpaši netika spiests mācīties. Angļu vienaudži paši saprot, ka viņiem jāmācās, lai iegūtu labāku līmeni pārbaudes darbos. Interesanti, ka pierakstu burtnīcas visiem skolēniem ir vienādas – vienkāršiem gaiši ziliem vāciņiem, bet stundas laikā visi uzdevumi tiek risināti uz īpašām baltām tāfelītēm, ko pirms stundas katram izdala dežuranti. Uz tāfelītes ar flomāsteru skolēni risina uzdevumus, atrisinājumu, paceļot tāfelīti, parāda skolotājam, un pēc tam visu nodzēš, lai rakstītu nākamo uzdevumu.»

L. Brēdiķei, vērojot mācību stundu, ļoti interesanti šķitis tas, kā skolotājs, īpaši nevienu nepiespiežot darbam, tomēr nodrošinājis atgriezenisko saikni starp skolotāju un skolēniem visas stundas garumā.

S. Baltiņa un I. Steķe ir gandarītas par kopprojektā paveikto: «Sapratām, ka projekts «Matemātika kā spēle» ir nesis augļus Latvijas atpazīstamībā arī šajā angļu skolā. Taču arī Eiropas ekonomiskās krīzes sekas izgaismojās visu valstu skolēnu runās un prezentācijās. Neviens Latviju ar Lietuvu nesajauca, vēl vairāk, skolēniem bija stāstīts par mūsu senajiem rakstiem, un viņus interesēja latviešu tautastērpi, Dziesmu un deju svētki, kā arī latviešu saulgrieži, it sevišķi Jāņi. Kāda skolniece vēl pajautāja, vai padomju varas gados latvieši drīkstēja valkāt tautastērpus un dziedāt savas dziesmas.» 

Pēdējā ceļojuma diena visu valstu delegācijām bija ļoti atbildīga, jo tika prezentēti materiāli par matemātikas saistību ar kultūru, un izspēlētas skolēnu veidotās spēles. Šī gada septembrī projekta aktivitātes turpināsies Turcijā, bet tā jau būs cita valsts, cita kultūra un cits stāsts.


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.




AUTOdoc.lv

1.5231671333313 58(0) - 1.3374667167664 2024.03.28. 22:38 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=4&art=26075 ip: 172.70.43.42 usememcache: 1