|
|
Laika ziņas Jelgavā |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
- Jelgavas ziņas
- Novadu ziņas - Politika - Komentāri - Ekonomikas ziņas - Kriminālās ziņas - Uzņēmēji runā - Dzīvesstils - Aculiecinieks - Sēru ziņas - Jurista vārds - Portāls ziņo - Basketbols - Hokejs - Volejbols - Futbols - Regbijs - Motorsports - Teniss - Karatē - Vieglatlētika - BMX - Citi sporta veidi - Izklaides ziņas - Kultūras ziņas JAUNĀKIE
|
"Zaļais kurss" - uz sociālo katastrofu?Raksts publicēts: 2022.04.27. 12:27:53Raksta autors: Andris MOROZOVS Nosūtīt Ziņa redaktoram Sagatavot izdrukai Tuvāko nedēļu laikā dīzeļdegvielas cena Latvijas degvielas uzpildes stacijās var sasniegt vairāk nekā 2 eiro par litru. Iemesls - no 1.aprīļa stājās spēkā Eiropas norma par obligātās biokomponentes īpatsvara palielināšanu. Degvielas cenu kāpums neapšaubāmi izraisīs lavīnveida cenu pieaugumu visām precēm un pakalpojumiem. Taču mūsu valdība tikai noplāta rokas un pat necenšas novērst sociālo katastrofu. Latvijas uzņēmēji un Saeimas opozīcijas partijas vairākkārt vērsušās pie valdošās koalīcijas ar dažādiem priekšlikumiem, kas ļautu samazināt degvielas cenu. Tika piedāvāts samazināt akcīzes nodokli, atteikties no biopiedevām dīzeļdegvielai kopumā un no jaunajām normām jo īpaši. Tomēr valdība paliek kurla pret šiem priekšlikumiem! Runājot par biopiedevām, ministru prezidents Kariņš paziņoja, ka atteikšanās gadījumā "mums pēc tam būs jāmaksā miljoniem miljonu soda naudā". Attiecībā pret akcīzi viņš lielā sašutumā norāda, ka “ja nodokļus vairs nemaksājam, sanāk, ka visu naudu atdodam Krievijai [..], bet nodokļu naudas, kas mums vajadzīga, lai pirktu aizsardzības ieročus, nebūs." Starp citu, ja kāds ir aizmirsis, tad Latvijā degvielas cenā nodokļi veido 55%! Neapšaubāmi, par savu drošību labāk maksāt ar naudu, nevis ar asinīm. Bet vai nav skaidrs, ka Latvijas uzņēmējiem un iedzīvotājiem atbalsts vajadzīgs šeit un tagad? Nevis pēc diviem-trim-desmit gadiem, kad mēs uzstādīsim vēja ģeneratorus, uzbūvēsim atomenerģijas elektrostacijas, sašķidrinātās gāzes termināļus un naftas pārstrādes rūpnīcas. Līdz šai “gaišajai nākotnei” cilvēki var vienkārši nenodzīvot! Viens no risinājumiem ir acīmredzams: "iesaldēt" vismaz uz laiku "zaļo kursu"! Uzrunājiet biokomponentes normu izstrādātājus tikpat emocionāli kā savus iedzīvotājus, aicinot viņus sniegt savu ieguldījumu Eiropas drošībā un nepiemērot "miljoniem miljonu soda naudā". Sekojiet Francijas piemēram, kur sākot no 1.aprīļa autovadītājiem no budžeta līdzekļiem kompensē 15 centus par jebkura veida degvielas litru. Vai Spānijas, kur 15 centus par litru segs valsts, bet 5 centus – naftas kompānijas. Vai Beļģijas un Nīderlandes paraugam, kur samazināja PVN, kas ļauj 60 litru bāku uzpildīt par 10 eiro lētāk. Nekāds karš nevar attaisnot Latvijas valdības bezdarbību. Tieši pretēji, karš pieprasa militāra stila lēmumus – ātrus, skaidrus, vērstus uz palīdzību iedzīvotājiem. Lielākā daļa Eiropas valstu to saprot un ievieš atbalsta pasākumus. Latvijā valdība visu kara laika nastu uzliek paklausīgās tautas pleciem. Andris Morozovs, SDP "Saskaņa" valdes priekšsēdētāja vietnieks. Apmaksā SDP "Saskaņa"
Komentāra ievietošanas noteikumi
|
|