|
|
Laika ziņas Jelgavā |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
- Jelgavas ziņas
- Novadu ziņas - Politika - Komentāri - Ekonomikas ziņas - Kriminālās ziņas - Uzņēmēji runā - Dzīvesstils - Aculiecinieks - Sēru ziņas - Jurista vārds - Portāls ziņo - Basketbols - Hokejs - Volejbols - Futbols - Regbijs - Motorsports - Teniss - Karatē - Vieglatlētika - BMX - Citi sporta veidi - Izklaides ziņas - Kultūras ziņas JAUNĀKIE |
Uzņēmēji attīsta kompetences darbam digitālā vidēRaksts publicēts: 2021.10.06. 10:13:04Raksta autors: Jelgavniekiem.lv Nosūtīt Ziņa redaktoram Sagatavot izdrukai Galerija (4) Kā pielāgoties darbam digitālajā vidē un kādus digitālos un e-komercijas rīkus izvēlēties – atbildes uz šiem un daudziem citiem jautājumiem saņēma uzņēmēji, piedaloties bankas Citadele, LIAA biznesa inkubatora Jelgavā un Jelgavas ražotāju un tirgotāju asociācijas rīkotajā bezmaksas seminārā. Iepazīstinot semināra dalībniekus ar pasaules ekonomikas situāciju un tuvākās nākotnes prognozēm, Citadeles ekonomists Mārtiņš Āboliņš apliecināja, ka kopējā situācija ir labāka nekā bija prognozēts – iekšzemes kopprodukta apjoms, neskatoties uz pandēmijas izraisīto krīzi, ir atgriezies 2019. gada nogales līmenī. Tajā pašā laikā vērojams inflācijas kāpums, taču M. Āboliņš izteica cerību, ka piepildīsies ekonomistu prognozētais labākais scenārijs, proti, inflācijas kāpums būs īslaicīgs, ekonomikas izaugsme turpināsies, un mēs atgriezīsimies normālā stāvoklī. «Pandēmijas laikā būtiski palielinājās tirdzniecības pa pastu vai internetā apjomi. Pēc mūsu bankas datiem kāpums varētu būt pat 20 %, un e-komercija ir virziens, kurā dodas globālā ekonomika,» piebilda M. Āboliņš. Tam, ka e-komercija jau šobrīd strauji attīstās, piekrita arī Citadeles maksājumu pieņemšanas pakalpojumu vadītāja Jana Golubeva, norādot, ka pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem e-komercijas tirgus apjoms pērn Baltijas valstīs sasniedza 1,5 miljardus eiro. Tajā pašā laikā Citadeles veiktais pētījums liecina, ka tikai 12% cilvēku, kas iepērkas internetā ir apmierināti ar pirkuma apmaksas procesu, bet pārējiem ir bijušas aizķeršanās. «Esam analizējuši daudzus interneta veikalus, un saskārāmies ar problēmu, ka vairākos gadījumos, lai veiktu pirkumu tiešsaistē, pircējam jāizpilda pat 20 darbības. Tas noved pie tā, ka preces paliek grozā, un pirkums netiek veikts,» skaidro J. Golubeva. Teju katrs otrais Latvijas uzņēmējs vēlas tuvākā gada laikā attīstīt sava uzņēmuma digitālos un e-komercijas rīkus, taču 24 % atzinuši, ka šim mērķim pietrūkst resursu, noskaidrots bankas Citadele un pētījumu aģentūras Norstat veiktajā Latvijas un Lietuvas uzņēmumu aptaujā. Lai sekmētu uzņēmēju darbu digitālajā vidē, banka Citadele radījusi virkni instrumentus, kas atvieglo darbu ne tikai pārdevējiem, bet arī pircējiem e-komercijas jomā. Starp tiem jāmin, piemēram, Klix risinājuma “ātrās apmaksas” iespēja, kas ļauj apmaksāt pirkumu, ievadot tālruņu numuru un pēc tam Klix lietotnē veicot maksājuma apstiprināšanu, kā arī Klix Pay Later, kas piedāvā saņemt aizdevēja piedāvājumus un parakstīt līgumu, preces iegādei uz nomaksu. Tādejādi abas puses ir apmierinātas - uzņēmums samaksu par pakalpojumu vai preci saņem uzreiz, savukārt pircējam dažādas preces un pakalpojumi ir padarīti pieejamāki. «Uzņēmējiem, kuriem ir konts Citadelē, piedāvājam izmantot Citadeles biznesa portālu, kurā ērti un ātri var ne tikai pārskatīt uzņēmuma bilanci, bet arī izrakstīt rēķinus, nosūtīt tos klientam uz e-pastu un sekot līdzi apmaksai. Varu minēt, piemēram, vienu priekšrocību – šajā portālā iespējams definēt regulāro rēķinu sagatavošanu, tas ir, konkrētais maksātājs katru mēnesi saņems rēķinu, un to ģenerēs sistēma. Tādā veidā uzņēmējiem ir iespēja taupīt laika resursus un ērti pārskatīt sava uzņēmuma finanšu plūsmu,» tā J. Golubeva. Pasākuma laikā bija iespēja saņemt arī informāciju par LIAA atbalsta programmām, kas ļauj palielināt uzņēmēju konkurētspēju un saņemt atbalstu dažādiem uzlabojumiem, tostarp inovāciju ieviešanai.
Komentāra ievietošanas noteikumi
|
|