Līksma,
Bārbala
ZIŅAS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • Portāls ziņo
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA
< Aprīlis
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345
Arhīva navigācija

APTAUJA
Vai iepērkaties internetā? ..vairāk
Iepērkos tikai
internetā
Pa retam kaut ko
nopērku
Reizi vai divas
gadā iepērkos
Neiepērkos
internetā
Pirkumus veic citi
ģimenes locekļi




Vāc parakstus platāku stāvvietu izveidošanai

Raksts publicēts: 2021.06.28. 11:49:04
Raksta autors: skaties.lv

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

Vairuma autovadītāju transportlīdzeklis kaut reizi bijis bojāts publiskajā stāvvietā, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) veiktā aptauja. Vietnē “Manabalss.lv” tiek vākti paraksti autostāvvietas publiskos stāvlaukumos platuma standarta nostiprināšanai normatīvajos aktos. Pašlaik Ministru kabineta noteikumi vien iesaka ierīkot 2,5 metru platas stāvvietas, tomēr, kā pārliecinājās “Bez Tabu” un LTAB, šis ieteikums daudziem nav saistošs. Tāpat LTAB norāda, ka 2,5 metru platums ir novecojis standarts, tāpēc, pielāgojoties mūsdienām, piemēram, ņemot vērā, ka pat kompaktākie automašīnu modeļi kļuvuši platāki, būtu jānosaka obligāti ievērojams stāvvietas platums – vismaz 2,6 metri.

LTAB maijā veiktā autovadītāju pētījuma dati liecina, ka lielākajai daļai respondentu (58,8%) transportlīdzeklis kaut reizi bijis bojāts publiskajā stāvvietā. No tiem gandrīz puse (45,1%) norādījuši, ka spēkrats ticis bojāts, atverot vadītāja vai pasažieru durvis. LTAB veiktajā pētījumā, kurā kopā piedalījās 403 autovadītāji, secināts, ka 51,2% pēc bojājumu fakta konstatācijas, nav veikuši nekādu rīcību, jo lielākoties nav bijis iespējams identificēt bojājumus nodarījušo transportlīdzekli.

Pētījuma rezultāti rāda, ka 4/5 autovadītāju (80,9%) uzskata, ka stāvvietu izmēru palielināšana pie publiskajiem objektiem, samazinātu negadījumu, kad tiek nodarīti bojājumi automašīnai, skaitu. Tam piekrīt arī “Bez Tabu” publiskajos stāvlaukumos aptaujātie autovadītāji. Viņi gan atzīmē, ka, lai neciestu paša un svešs transportlīdzeklis, daudz kas atkarīgs no autovadītāja auto novietošanas prasmēm, tomēr uzskata – pat visprasmīgākie auto novietošanas meistari nav pasargāti no svešas vai paša auto apskādēšanas. Tam iemesls esot tieši stāvvietu platums. Viņi uzsver, ka, laikam ejot, automašīnas kļuvušas platākas, tāpat ne visi šoferi un pasažieri ir uzmanīgi, atverot transportlīdzekļa durvis.

Normatīvie akti pašlaik nosaka tikai vēlamo stāvvietas platumu – 2,5 metrus. Kā atzīmē LTAB, praksē objektu attīstītāji taupa uz stāvvietu izmēriem, ņemot vērā, ka Ministru kabineta noteikumi nosaka aptuvenus kopējos parametrus, un Latvijas standartam ir vien rekomendējoša nozīme. Lielākajā daļā lielveikalu stāvvietu platums svārstās no 2,3 līdz 2,5 metriem.

Par to, ka ieteikto 2,5 metru stāvvietu platumu neievēro pie tirdzniecības centriem un pat pie valsts iestādes, pārliecinājās arī “Bez Tabu”.

LTAB uzsver, ka  automašīnu izmēri kopš gadsimta sākuma, kad pieņemts minētais standarts, ir būtiski palielinājušies. Piemēram, populārā “VW Golf modelis” 1974. gadā bija vien 1,61 metru plats, bet 2012. gadā – jau 2,03 metrus plats (ieskaitot spoguļus). Lai droši novietotu šādu automašīnu stāvvietā (iebrauktu un izbrauktu), kā arī, atverot durvis, neriskētu sabojāt blakus esošos transportlīdzekļus, stāvvietas platumam jābūt ne mazākam par 2,5 metriem, norāda LTAB. Turklāt VW Golf markas automašīna mūsdienās ir viena no kompaktākajām. Tas nozīmē, ka lielāku marku automašīnām nepieciešamas vēl platākas stāvvietas. Vairākas valstis (Igaunija, Francija, Spānija u.c.) strādā pie vai jau ir panākušas jaunu risinājumu, mainot novecojušus autostāvvietu standartus, lai tie būtu atbilstīgi mūsdienu transportlīdzekļu parametriem. Arī Latvijā nepieciešamas attiecīgas normatīvo aktu izmaiņas, kas reglamentē stāvvietu izmērus un ir novecojuši un neatbilst mūsdienu situācijai, uzskata LTAB.

LTAB uzsācis parakstu vākšanu vietnē “Manabalss.lv”. Ar iniciatīvas palīdzību cenšas panākt, ka pašlaik esošos normatīvos aktus, kas attiecas uz stāvvietu izmēriem, bet ir vien ieteikuma formā, pārraksta atbilstoši mūsdienu situācijai, nosakot kā obligātu prasītu ierīkot stāvlaukumus ar vismaz 2,6 metru platām un 5 metru garām stāvvietām. Tāpat eksperti uzskata, ka nepieciešams arī rekomendēt objektu attīstītājiem “skujiņas” jeb slīpā transportlīdzekļu izvietojuma principa ieviešanu – 45 grādu leņķī pret brauktuvi, kā arī ceļa apzīmējumu izvietošanu, lai droši organizētu satiksmes plūsmu stāvvietās.

Parakstīt iniciatīvu iespējams šeit.

Vairāk par autostāvvietu izmēriem pie publiskām ēkām, iestādēm, autovadītāju un ekspertu viedokli, kā arī par autoservisa darbu, labojot stāvlaukumos atstātās “piemiņas”, uzzini noskatoties sižetu.

 


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.




AUTOdoc.lv

0.2964448928833 95(0) - 0.20944857597351 2024.04.25. 08:10 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=10&art=51891 ip: 172.70.130.245 usememcache: 1