Uzņēmuma „Kulk" rīcībā ir nepieciešamā tehnika, kas aprīkota ar birstēm, sāls tvertnēm un tā sauktajiem "kaisītājiem".
”Papildus parastajam aprīkojumam ir iespējams uzstādīt arī bāku ielu laistīšanai ar sāls maisījumu – šo tehnoloģiju mēs aizguvām Dānijā un periodiski izmantojam Jelgavā," stāsta uzņēmuma „Kulk" transporta nodaļas vadītājs Jurijs Bosko.
Šovasar uzņēmums iegādājās kravas mikroautobusu OPEL, kas arī tiks iesaistīts ielu uzkopšanā. "Tas ir manevrētspējīgs automobilis, kuram nepieciešams mazāk degvielas; ar tādu ir ērti strādāt šaurās ielās," stāsta Jurijs Bosko.
Gaisa un augsnes temperatūra gandrīz vienmēr atšķiras – zeme ir aukstāka. Temperatūras atšķirības un mitruma dēļ uz ceļiem veidojas apledojums, tāpēc, vadoties pēc nepieciešamības, pilsētas ielās izbrauc speciālā tehnika, lai apstrādātu ielu braucamo daļu.
"Cilvēki dažkārt nesaprot, kāpēc būtu jātērē resursi, cīnoties ar kailsalu, ja āra gaisa temperatūra ir +3 vai pat +4 grādi. Tomēr melnais ledus, kas daudziem ir nemanāms, ir bīstams – autobraucējiem un gājējiem rodas šķietamība, ka ceļš neslīd, un tas var novest līdz traģiskām sekām. Ielu apstrāde tiek veikta ceļu satiksmes dalībnieku drošības dēļ," teic ceļu darbu nodaļas vadītājs Uldis Siliņš.
Ceļi Jelgavā tiek kaisīti ar nātrija hlorīdu, tas ir, ar sāli, smiltis ir nepieciešamas tikai, ja temperatūras ir ļoti zemas, kas pēdējos gados ir bijis retums.
Kad uz ielām izbrauc ceļu apstrādes tehnika? Pilsētas operatīvie dienesti seko meteostaciju, kas mēra augsnes un gaisa temperatūru, rādījumiem, un, ja termometra stabiņš nokrīt līdz līmenim, kurā veidojas apledojums, „Kulk" dežūrbrigāde saņem informāciju un dodas ielās.
"Pilsētā ir vairāki maršruti, piemēram, tāds, kas aptver tikai krustojumus un rotācijas apļus, vai arī ceļus, pa kuriem kursē sabiedriskais transports," stāsta Uldis Siliņš, piezīmējot, ka dienas laikā smagā tehnika uz pilsētas maģistrālēm izbraukt nevar – intensīvas satiksmes apstākļos ielu uzkopšana būs ne tikai bīstama ceļu satiksmes dalībniekiem, bet arī neefektīva.