Sigurds,
Zigurds
ZIŅAS
SPORTS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Portāls ziņo
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA
< Janvāris
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Arhīva navigācija

APTAUJA
Vai Covid-19 ietekmē Jūsu darba gaitas? ..vairāk
Nē, strādāju kā
līdz šim.
Minimāli, tikai
biežāk rokas
jāmazgā.
Jā, darba ir
mazāk, līdz ar to
alga mazāka.
Jā, esmu bez darba
tagad.




'Smart-ID' lietotājus aicina būt uzmanīgiem

Raksts publicēts: 2020.06.08. 10:30:26
Raksta autors: delfi.lv

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

Pēdējās nedēļas laikā ir saņemta informācija par mēģinājumiem pamudināt personas apstiprināt piekļuvi viņu bankas lietotnēm, izmantojot "Smart-ID". "Smart-ID" izstrādātājs "SK ID Solutions", Latvijas Finanšu nozares asociācija un bankas aicina būt uzmanīgiem.

Vairāku banku klienti Latvijā ziņojuši par to, ka saņēmuši telefona zvanus no nepazīstamiem numuriem. Zvanītājs uzdevies par "Smart-ID" tehniskā atbalsta dienesta darbinieku un mēģinājis iegūt informāciju un mudinājis veikt darbības, kas, iespējams, palīdzētu viņam piekļūt zvana saņēmēja "Smart-ID" kontam. Šobrīd nav ziņu par to, ka šāds krāpšanas mēģinājums būtu izdevies un kādam klientam būtu nodarīti finansiāli zaudējumi. Tomēr pret šādiem anonīmiem zvaniem būtu jāizturas īpaši uzmanīgi.

"Smart-ID" nodrošina divu faktoru autentifikāciju, kas ir daudz drošāka par iepriekš banku izmantotajām kodu kartēm, kuras bija vieglāk pazaudēt, un to kodi bija statiski. Tomēr tas nemaina nepieciešamību internetbankas un bankas lietotņu lietotājiem būt īpaši uzmanīgiem un arī pašiem pastāvīgi rūpēties par savu datu drošību. Viens no galvenajiem nosacījumiem – nekad savā "Smart-ID" lietotnē neievadīt PIN kodus, ja tajā brīdī netiek izmantota internetbanka vai kāda no bankas lietotnēm un nav ierosināts darījums. Tas var liecināt par situāciju, ka tajā brīdī kāds cits mēģina piekļūt jūsu bankas kontiem.

"Jābūt īpaši piesardzīgiem, ja kāds jūs mudina izmantot līdzekļus, ko lietojat piekļuvei bankas lietotnēm un maksājumu apstiprināšanai. Atcerieties – bankas nesūtīs klientiem e-pastus, lūdzot tajos ievadīt autentifikācijas informāciju vai sniegt atbildes uz sensitīviem jautājumiem. Saņemot jebkādus pieprasījumus izmantot jums izsniegtos maksājumu apstiprināšanas rīkus, kas nav jūsu pašu iniciēti, nekādā gadījuma to nedariet un nekavējoties sazinieties ar savu banku," uzsver Finanšu nozares asociācijas valdes priekšsēdētāja Sanita Bajāre.

""Smart-ID" uzturētāja uzņēmuma "SK ID Solutions" darbinieki nekad nezvanīs klientiem ar mērķi noskaidrot viņa datus. Īpaši jāuzmanās arī tad, ja telefonā parādās paziņojums apstiprināt darījumu ar "Smart-ID", kaut lietotājs darbības, kam šāds apstiprinājums būtu nepieciešams, neveic. Tas var nozīmēt, ka krāpnieki mēģina piekļūt sistēmai, kura lietotāja autentifikācijai izmanto "Smart-ID" lietotni. Pakalpojuma sniedzēja vārds lietotnē redzams autentifikācijas pieprasījuma augšpusē," brīdina "SK ID Solutions" Latvijas filiāles vadītāja Sanita Meijere.


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.




AUTOdoc.lv

0.79161906242371 102(0) - 0.53265118598938 2021.01.25. 14:58 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=10&art=49276 ip: 172.68.65.151 usememcache: 1