Dzelde, Zenta,
Zelda
ZIŅAS
SPORTS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Portāls ziņo
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA
< Augusts
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Arhīva navigācija
APTAUJA
Vasara. Atvaļinājuma laiks. Kā pavadīsiet? ..vairāk
Nav man vasarā
atvaļinājuma
Atvaļinājumu
pavadīšu lauku
mājās, dārzā
Došos ceļojumā uz
ārvalstīm
Ceļošu pa Latviju
Nav vēl plānu kā
pavadīt
atvaļinājumu



Esporta attīstība pasaulē

Raksts publicēts: 2020.05.28. 10:09:03
Raksta autors: Jelgavniekiem.lv

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

Koronavīrusa pandēmija jaunos atpazīstamības augstumos pacēlis Esportu un tā plašo disciplīnu klāstu. Ierasto sporta notikumu negaidītā pārtraukuma dēļ pieaudzis ne tikai esporta skatītāju un spēlētāju skaits, bet arī totalizatora likmju veicēju interese.

Tajā pašā laikā izpratne sabiedrībā par to ir pavisam neliela. Ieskatu esporta plašajās dzīlēs centīsies sniegt kazinotops.lv komanda.

Esporta jēdziens saīsinājumā nozīmē elektroniskais sports “electronic  sport” un tiek attiecināts uz video spēļu spēlēšanu dažādu turnīru un sacensību formātā. Teorētiski nekas jauns tas nav, ņemot vērā, ka draugu lokā vai nopietnākā formātā sacensības videospēlēs notiek jau kopš pirmo nopietno datoru un videokonsoļu iznākšanas.

Tomēr, ja pirmssākumos spēlētājiem pārsvarā bija jāatrodas vienā telpā (LAN turnīri vai 1vs1 konsolēs), tad šobrīd interneta attīstība un pieejamība  ļauj spēkoties ar gandrīz jebkuru personu no dažādām pasaules malām.

Statistika liecina, ka šobrīd ar videospēļu spēlēšanu dažādās formās aizraujas vairāk nekā miljards pasaules iedzīvotāju. Protams, daļa to dara vienatnē, taču nav noslēpums, ka vairums tiešsaistē sacenšas ar dzīviem pretiniekiem. Kā jau noprotams, pamatā tas tiek darīts izklaides nolūkos.

Kā spilgtu piemēru šobrīd var minēt profesionālo sportistu iesaistīšanos dažādās ar videospēlēm saistītās aktivitātēs, ņemot vērā, ka tiem ir ļoti daudz brīvā laika - hokejisti savā starpā vai kopā ar faniem spēlē NHL20, basketbolisti NBA 2K20, Formula 1 braucēji izmēģina savus spēkus virtuālās trasēs, utt.

Pavisam cita pasaule ir profesionālā videospēļu scēna. Daudziem tas varētu būt pārsteigums, bet, jā, spēlētāji piedalās nopietnos turnīros, kuros tiek sadalītas iespaidīgas, pat miljonos mērāmas naudas balvas.

Tādās spēlēs kā Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends, Dota 2, Overwatch, PlayerUnknown’s Battlegrounds, Starcraft II, Fortnite un citās katru dienu notiek simtiem turnīru dažādos līmeņos. Lielākie turnīri pat tiek izspēlēti klātienē  vairāku tūkstošu skatītāju priekšā arēnās, kurās parasti tiek aizvadīti futbola, hokeja un citu ierasto sporta veidu mači.

Jāatzīmē, ka Esportā lielākie labuma guvēji ir tieši spēļu izstrādātāji, jo turnīri veicina spēļu atpazīstamību, kas attiecīgi sagādā lielākus ienākumus. Tāpat skaidrs, ka turnīru organizatori un spēlētāji lielā mērā ir atkarīgi no izstrādātājiem, jo pamatā noteikumus nosaka viņi.

2017.gadā Esporta kopējā auditorija sasniedza 335 miljonus cilvēku, 2018.gadā 380 miljonus, savukārt prognozes vēsta, ka 2021.gadā tie būs jau 557 miljoni. Nav šaubu, ka tas iet roku rokā ar video spēļu popularitāti, tāpēc populārākie turnīri notiek tieši atpazīstamākajās spēlēs. Lielākā daļa no turnīriem tiek straumēta “Twitch” vai “Youtube” platformās, kas sabiedrības vidū ir plaši zināmas. Piemēram 2019.gada “League of Legends” pasaules čempionāts augstākajā punktā sasniedza 3,9 miljonu lielu auditoriju, savkārt “Fortnite” pasaules kausu vienlaicīgi skatījās 2,3 miljoni skatītāju.

Liela auditorija nozīmē arī iespaidīgus ienākumus. Piemēram, 2018.gadā Esporta tirgus kopumā sasniedza 906 miljonu ASV dolāru ieņēmumus, savukārt prognozes vēsta, ka 2021.gadā tie sasniegs pat 1,6 miljardus.

Lielākais balvu fonds Esporta vēsturē sasniegts 2019.gada DOTA 2 “The International” turnīrā, kurā spēlētāji savā starpā sadalīja vairāk nekā 34 miljonus ASV dolāru. Topa nākamajās pozīcijās ir iepriekšējo gadu “The International” turnīri, savukārt nākošais “bagātākais” esporta turnīrs ir 2019.gada Fortnite Pasaules kausa “Solo” fināls , kura balvu fonds sasniedza nedaudz vairāk nekā 15 miljonus ASV dolāru.

Ņemot vērā, ka sacensību princips ir ļoti līdzīgs tradicionālajam sportam, veikt likmes uz dažādiem turnīriem piedāvā ar totalizatori. Situācijā, kad ierastie sporta veidi ir apstājušies, esports likmju veicēju vidū kļuvis krietni populārāks, līdz ar to operatori strauji plaplašina esporta piedāvājumu  Likmju iespējas ir visdažādākās, taču futbola, basketbola un citu likmju veicēji ļoti labi orientējas arī esporta likmēs, jo principi ir vieni un tie paši.

!Latvijas labāko online kazino un totalizatoru darbība šobrīd ir apturēta, kamēr valstī ir spēkā likums 'Par apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem sakarā ar Covid-19 izplatību'

Veicot Esporta likmes ir jābūt ļoti vērīgam, jo zemāka līmeņa turnīros ir ļoti liela iespēja, ka dažādos veidos notiek rezultātu ietekmēšana. Tāpat plašu diskusiju objekts ir paši esporta disciplīnu spēlētāji, jo daudzviet par profesionāļiem tiek uzskatīti arī nepilngadīgie spēlētāji, kas attiecīgi sporta likmju kontekstā liek aplūkot arī ētiskos aspektus.

Vienmēr aktuāls ir jautājums par to, vai Esports kādreiz popularitātes ziņā pārspēs tradicionālos sporta veidus. Daudzi par to ir kritiski, taču koronavīrusa radītā krīze Esportam kļuvusi ir par lielu iespēju laiku.


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.

AUTOdoc.lv

0.61807298660278 102(0) - 0.39107894897461 2020.08.15. 02:37 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=10&art=49198 ip: 18.233.111.242 usememcache: 1