Līksma,
Bārbala
ZIŅAS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • Portāls ziņo
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA
< Aprīlis
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345
Arhīva navigācija

APTAUJA
Vai iepērkaties internetā? ..vairāk
Iepērkos tikai
internetā
Pa retam kaut ko
nopērku
Reizi vai divas
gadā iepērkos
Neiepērkos
internetā
Pirkumus veic citi
ģimenes locekļi




Darbu uzsāk VID virtuālais asistents Toms

Raksts publicēts: 2020.01.03. 08:29:27
Raksta autors: LETA

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) mājaslapā pārbaudes režīmā sācis darboties klientu virtuālais asistents "Toms", ceturtdien žurnālistus informēja VID pārstāvji.

Virtuālais asistents ir izstrādāts Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā "Hugo.lv" sadarbībā ar Kultūras informācijas sistēmu centru un valodas tehnoloģiju uzņēmumu "Tilde".

VID Informātikas pārvaldes direktora vietniece Lita Marnauza stāstīja, ka virtuālais asistents "Toms" radīts, jo arvien pieaug VID klientu vēlme sazināties ar iestādi. Pēc viņas teiktā, jaunais iestādes virtuālais asistents ļaus klientiem ar VID sazināties jebkurā diennakts laikā gan darbadienās, gan brīvdienās.

Patlaban VID klienti, apmeklējot iestādes mājaslapu, var uzdot "Tomam" jautājumus, kas saistīti ar saimnieciskās darbības reģistrēšanu, par to, kā lietot elektroniskās deklarēšanās sistēmu, kā iesniegt dokumentus, kādi ir attaisnotie izdevumi un to veidi, kā arī citus jautājumus.

Vienlaikus patlaban noris "Toma" publiskās testēšanas periods, kas norisināsies līdz šā gada 14.janvārim, kad iedzīvotāji var sūtīt vērtējumu un ieteikumus par nepieciešamajiem sistēmas uzlabojumiem uz e-pasta adresi "[email protected]".

Kultūras informācijas sistēmu centra projekta "Hugo.lv" vadītājs Jānis Ziediņš piebilda, ka patlaban virtuālais asistents "Toms" sniedz atbildes uz klientu jautājumiem, palīdzot nepieciešamās informācijas meklēšanā. Tomēr paredzams, ka nākotnē virtuālais asistents sniegs personalizētas atbildes, piemēram, cik konkrētai personai jānomaksā nodokļos, vai, cik izmaksās auto tehniskā apskate. Patlaban šāda informācija klientiem ir jāmeklē iestādes mājaslapā.

"Tildes" mākslīgā intelekta biznesa attīstītājs Mārtiņš Začests stāstīja par pētījumiem, kas apliecina, ka iestāžu mājaslapu lietotājus neapmierina lapu sarežģītība, tostarp ir grūtības atrast atbildi uz vienkāršu jautājumu, taču virtuālie asistenti šīs problēmas risina, ļaujot klientiem noskaidrot sev svarīgu informāciju jebkurā vietā un laikā.

Vienlaikus "Tildes" pārstāvis noraidīja bažas, ka virtuālie asistenti aizstās reālus darbiniekus. Pēc viņa teiktā, mākslīgais intelekts papildina cilvēka darbu, nevis to aizvieto, jo tādējādi rutīnas jautājumi tiek atstāti virtuālo asistentu ziņā, bet reālie darbinieki var pievērsties nopietnākiem jautājumiem.


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.




AUTOdoc.lv

0.35682582855225 94(0) - 0.25390076637268 2024.04.25. 09:58 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=10&art=47983 ip: 172.70.111.154 usememcache: 1