Doloresa,
Aleksandrs
ZIŅAS
SPORTS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Portāls ziņo
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA
< Novembris
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
Arhīva navigācija
APTAUJA
Vai ir jāievieš dzērienu depozītu sistēma? ..vairāk
Jā, sen jau
vajadzēja.
Īsti nezinu,
negribās krāt
pudeles.
Man vienalga.
Nē, neredzu
nepieciešamību.
Par to nekas nav
dzirdēts.



Starppilsētu autobusos drošības jostas - obligātas

Raksts publicēts: 2019.09.24. 14:14:22
Raksta autors: LETA

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

Lai pievērstu sabiedrības uzmanību nepieciešamībai lietot drošības jostu arī autobusos, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) kopā ar Autotransporta direkciju sākusi sociālo kampaņu “Vari mašīnā. Vari arī autobusā”, informēja CSDD pārstāvji.

Direkcijā atzīmēja, ka Latvijā pērn notika 228 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti pasažieru autobusi.

Šajos negadījumos tika ievainoti 182 pasažieri un pieci autobusu vadītāji. Vienā avārijā gāja bojā autobusa šoferis. Biežāk avārijas notiek slidenos laika apstākļos, kad straujas bremzēšanas rezultātā autobuss saslīd, iebrauc grāvī vai pat apgāžas.

Reģionālā pārvadātāja “Nordeka” pārstāvis Edvards Valdmanis norādīja, ka autobusā, pēc kompānijā novērotā, piesprādzējas viens no simts pasažieriem.

“Praksē ir piedzīvotas dažādas situācijas. Spilgtā atmiņā ir palikusi autobusa avārija, kas notika pirms vairākiem gadiem uz Liepājas šosejas, kur stāvošā autobusā ietriecās kravas automašīna.

Autobusa šoferi paglāba drošības josta, savukārt vairāki pasažieri trieciena brīdī tika izmētāti pa autobusu un guva dažādas traumas, sākot no sasistām ribām un gūžām, līdz pat nopietnākiem ievainojumiem.

Ja pasažieri būtu piesprādzējušies, viņi trieciena brīdī paliktu savos krēslos, kā rezultātā sekas būtu krietni mazākas,” teica Valdmanis.

CSDD norādīja, ka pēc mediķu stāstītā autobusu avārijas raksturojas ar daudz cietušajiem. Pēc vienas šādas avārijas nākas sniegt palīdzību pat vairākiem desmitiem cilvēku, tādēļ uz negadījumu vietu dodas visas pieejamās brigādes. Biežākās traumas autobusu avārijās ir dažādi lūzumi, sasitumi, brūces, izsisti zobi vai sejas traumas.

“Tieši rudenī un ziemā reģionālo maršrutu reisu pasažieriem ir jābūt īpaši piesardzīgiem un jālieto drošības josta bez šofera īpaša atgādinājuma un pamudinājuma, jo šis ir slideno ceļu laiks.

Autobusa šoferis nevar izkontrolēt visus autobusa pasažierus. Turklāt visi autobusi, kas ražoti pēc 2006. gada, ir aprīkoti ar drošības jostām, kas veido apmēram 90% no visa autobusu parka Latvijā.

No 2021.gada drošības jostas būs pilnīgi visos autobusos,” norādīja Autotransporta direkcijas vadītājs Kristiāns Godiņš.

 


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.

0.5593900680542 95(0) - 0.37252855300903 2019.11.18. 07:01 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=10&art=47234 ip: 34.237.51.35 usememcache: 1