Karīna,
Gaits
ZIŅAS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • Portāls ziņo
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA
< Oktobris
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Arhīva navigācija

APTAUJA
Vai vakcinācijai pret Covid-19 jābūt obligātai? ..vairāk
Jā!
Atsevišķās
profesijās
strādājošajiem
jābūt
Es jau esmu
vakcinējies/usies,
citiem arī vajag
Nē!
Man vienalga




CSDD ziņo,kas sagaida elektrisko skūteru braucējus (1)

Raksts publicēts: 2019.07.25. 07:45:11
Raksta autors: LETA

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

Saistībā ar elektrisko skūteru skaita pieaugumu satiksmē Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Satiksmes ministriju (SM) gatavo normatīvo aktu projektu to lietošanai un regulējums varētu tikt ieviests līdz nākamai vasaras sezonai, pauda CSDD pārstāvis Jānis Aizpors.

“Pēdējā laikā uz Latvijas ceļiem arvien vairāk sākuši parādīties dažādi elektriskie pārvietošanās līdzekļi, tai skaitā, skūteri, ko cilvēki izmanto nokļūšanai uz darbu un citās ikdienas gaitās.

Tāpēc, lai padarītu elektrisko skūteru dalību ceļu satiksmē drošu, CSDD sadarbībā ar Satiksmes ministriju (SM) šobrīd gatavo normatīvo aktu projektus, kuros būtu noteikti elektrisko skūteru statuss ceļu satiksmē, prasības aprīkojumam, principi, kas jāievēro, esot uz ceļa,” norādīja Aizpors, piebilstot, ka tiek pētīts, kā šis jautājums tiek risināts Vācijā, Francijā un citās valstīs.

Pašreiz tiek plānots, ka ar šiem braucamrīkiem

varētu ļaut piedalīties ceļu satiksmē no 14 gadu vecuma

– tāds pats vecuma ierobežojums noteikts arī daudzās citās Eiropas valstīs. Lai ar elektrisko skūteri varētu piedalīties ceļu satiksmē, minimālā prasība būtu velosipēda apliecības iegūšana, kas neattiektos uz tiem vadītājiem, kuriem jau ir iegūta automašīnas vadītāja apliecība vai kuru vecums pārsniedz 18 gadus.

Paredzēts, ka maksimālais braukšanas ātrums ar elektriskajiem skūteriem nedrīkstētu būt lielāks par 20 kilometriem stundā.

Elektriskajiem skūteriem būtu atļauts primāri pārvietoties pa velosipēdu infrastruktūru.

Savukārt vietās, kur nav velosipēdu infrastruktūra, – pa ietvi, netraucējot gājējus ar ātrumu, kas nav lielāks par sešiem kilometriem stundā, bet atsevišķos gadījumos arī izbraukt uz brauktuves.

Pasažieru pārvadāšana ar elektrisko skūteri būtu aizliegta.

Līdzīgi kā ar mopēdiem un velosipēdiem arī elektrisko skūteri būtu aizliegts vadīt personai, kurai alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles.

Aizpors norādīja, ka visas šīs idejas tiks nodotas sabiedrības izvērtēšanai un apspriešanai, un pēc CSDD aplēsēm jaunais elektrisko skūteru regulējums varētu būt gatavs uz nākamo sezonu.

SM pārstāve Iveta Kancēna norādīja, ka ministrijas ieskatā nepieciešams veikt precizējumus Ceļu satiksmes likumā, lai precīzāk definētu elektrisko skrejriteņa jēdzienu (pēc jaudas un pārvietošanās ātruma). Savukārt Ceļu satiksmes noteikumos precīzāk jānosaka to izmantotāju uzvedību ceļu satiksmē.

Projekts grozījumiem normatīvajos aktos varētu būt gatavs šogad rudenī.

Jau ziņots, ka šovasar Latvijā elektrisko skūteru nomas pakalpojumus sāka piedāvāt trīs uzņēmumi.

Latvijas jaunuzņēmums “Fiqsy” elektrisko skūteru nomu sāka piedāvāt jūnija sākumā, Rīgas centrā nodrošinot 350 skrejriteņu nomu. Jūnija beigās skrejriteņu nomu sāka piedāvāt Igaunijā reģistrētās kopbraukšanas platforma “Bolt”, kas Rīgas centrā piedāvā 100 skrejriteņu nomu. Savukārt jūlija sākumā elektrisko skūteru nomu sāka piedāvāt šogad Latvijas tirgū ienākušais Lietuvas automašīnu koplietošanas uzņēmums “CityBee”, kas Rīgas centrā īrei piedāvā 150 skrejriteņus.

Visi trīs uzņēmumi plāno piedāvāto īres skūteru skaitu palielināt.

 


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
lasīt komentārus (1)
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.




AUTOdoc.lv

1.2545709609985 102(0) - 0.94792199134827 2021.10.17. 16:38 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=10&art=46751 ip: 172.70.35.5 usememcache: 1