Gaisma,
Auseklis
ZIŅAS
SPORTS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Portāls ziņo
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA
< Decembris
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Arhīva navigācija
APTAUJA
Vai ir jāievieš dzērienu depozītu sistēma? ..vairāk
Jā, sen jau vajadzēja.
292
Man vienalga.
92
Īsti nezinu, negribās krāt pudeles.
83
Nē, neredzu nepieciešamību.
8
Par to nekas nav dzirdēts.
6


Autobraucēji maksā vairāk, nekā nepieciešams

Raksts publicēts: 2019.07.23. 14:10:19
Raksta autors: la.lv

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

Biedrība “Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB) atzinīgi vērtē satiksmes ministra Tāļa Linkaita aizvien pieaugošo izpratni par autoceļu nozari un par nepieciešamību tomēr 2020. gada valsts budžetā paredzēt pietiekamus līdzekļus ceļu remontiem. Tomēr vienlaikus LCB ir skeptiska jautājumā par ministra nosaukto iespējamo papildu līdzekļu avotu – akcīzes nodokļa paaugstināšanu dīzeļdegvielai.

LCB atgādina, ka Linkaits intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam “Rīta Panorāma” par finansējumu autoceļiem norādīja: “Neskrienot laikam pa priekšu, es domāju, ka viens no finansējuma avotiem varētu būt akcīzes nodokļa palielinājums dīzeļdegvielai.”
LCB atzīst, ka ministra teiktais ir kvalitatīvs solis uz priekšu salīdzinājumā ar viņa iepriekšējo nostāju, ka ceļiem naudas nav un to nav, kur ņemt, jo šai valdībai ir citas prioritātes.

2020. gadā ceļu būvi Latvijā sagaida ievērojams finansējuma samazinājums, jo jau šogad ir beigušies Latvijai pieejamie Eiropas Savienības fondu līdzekļi, kas lielā mērā finansēja ceļu nozari.

    Nākamgad, lai aizvietotu neesošo ES finansējumu, papildus būtu jāatrod 100 – 120 miljoni eiro.

Atzīstot, ka finansējuma avotu noteikšana ir valdības un Saeimas kompetencē, LCB tomēr atgādina, ka ceļu lietotāji jau tagad katru gadu nodokļos un nodevās samaksā aptuveni 750 miljonus eiro un ar šo summu būtu vairāk nekā pietiekami, lai apmierinātu visas ceļu būves vajadzības un autobraucēji Latvijā varētu braukt pa labiem ceļiem.

Pēc LCB teiktā, 2019. gadā Latvijas valsts budžetā ceļiem ir paredzēti tikai 312 miljoni eiro, no kuriem kapitālieguldījumiem tiek novirzīti tikai 110 miljoni eiro, kamēr lielākā daļa autoceļu lietotāju samaksātās naudas tiek izlietota plašākai sabiedrībai nezināmu vajadzību finansēšanai.
    LCB norāda, ka autobraucēji jau tagad samaksā vairāk, nekā ir nepieciešams ceļiem.

Tāpēc gadījumā, ja valdība izlems paaugstināt akcīzes nodokli degvielai, tai skaidri un gaiši ir arī jāpasaka sabiedrībai, ka nodokļu celšana domāta nevis ceļiem, bet gan citām vajadzībām.

Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.

0.59768915176392 104(0) - 0.3984375 2019.12.14. 02:58 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=10&art=46734 ip: 3.231.212.98 usememcache: 1