Indriķis, Ints,
Namejs
ZIŅAS
SPORTS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Portāls ziņo
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA
< Jūlijs
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
Arhīva navigācija
APTAUJA
Ko darat, lai izvairītos no vīrusa saslimšanas? ..vairāk
Bieži mazgāju
rokas
Visu dezinficēju
Reti eju uz veikalu
Neapmeklēju
publiskas vietas
Neizmantoju
sabiedrisko
transportu
Visu augstāk
minēto
Nedaru neko -
paļaujos uz
imunitāti



Atrodi spēku pateikt “NĒ” kaitīgiem ieradumiem

Raksts publicēts: 2019.07.11. 13:30:14
Raksta autors: Jelgavniekiem.lv

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

Katram cilvēkam ir savi ieradumi – gan labi, gan slikti, bez kuriem mūsu ikdiena nav iedomājama. Tāpēc kampaņas “Spēks pateikt NĒ!” vēstnesis Mārtiņš Kapzems devās ielās, lai noskaidrotu, kādi ir cilvēku kaitīgie ieradumi un vai viņi ir gatavi no šiem ieradumiem atbrīvoties.

Kā izrādījās, ielās sastaptajiem cilvēkiem katram bija savs viedoklis par to, kā un cik ātri iespējams mainīt savus ieradumus. Kaut gan lielākā daļa uzskata, ka jauna ieraduma izveidei pietiek ar aptuveni 21 dienu vai mēnesi, patiesībā tam nepieciešamas vismaz 66 dienas. Turklāt šis skaitlis var kļūt arī lielāks, ja plānots mainīt kādu kaitīgāku vai spēcīgāk iesakņojušos ieradumu.

 

Kaut gan ikviens no uzrunātajiem cilvēkiem spēja nosaukt savus kaitīgos ieradumus, ne visi piekrita tam, ka ir gatavi no tiem atbrīvoties. Taču, ja tomēr esi nolēmis kādu savu ieradumu mainīt, noteikti noderēs narkoloģes Maijas Jēkabsones sagatavotie ieteikumi:

 

  • Sāc ar vienkāršu ieradumu. Jo ieradums vienkāršāks un vairāk pozitīvām emocijām saistīts, jo ātrāk un vieglāk tas izstrādājas.
  • Atalgo sevi. Pozitīvs emocionālais fons veicina ieraduma izveidošanos un nostiprināšanos, savukārt negatīvs – to kavē.
  • Uzturies pozitīvā kompānijā un vidē. Saskaroties ar stresu, mēs neapzināti atgriežamies pie jau esošiem, ierastiem, „drošiem” un nostiprinātiem paņēmieniem.
  • Turpini, kur apstājies. Ja neizdodas saglabāt savu apņemšanos un esi atgriezies pie negatīvā ieraduma, nepadodies vilšanās sajūtai, atceries ieguvumus un atsāc jaunā ieraduma veidošanu no vietas, kur apstājies.

 

Veselības ministrija organizē kampaņu “Spēks pateikt NĒ!”, lai aicinātu jauniešus un sabiedrību kopumā atteikties no smēķēšanas un alkohola lietošanas. Kampaņas mērķis ir informēt par veidiem, kā risināt problēmsituācijas, kad nereti kā glābiņš tiek uzskatīts cigaretes dūms vai malks grādīga dzēriena. Vēlamies iedvesmot uz rīcību, kas pilnveido un nedara pāri veselībai. Kampaņas komanda aicina – parādi savu spēku pateikt „NĒ!”.

 

Kampaņa tiek īstenota ESF 9.2.4.1. pasākuma „Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi” ietvaros. Aktuālā informācija par kampaņu atrodama vietnē www.ESparveselibu.lv

 


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.

AUTOdoc.lv

0.6537549495697 95(0) - 0.42454147338867 2020.07.12. 00:08 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=10&art=46638 ip: 172.69.62.167 usememcache: 1