Laura,
Jadviga
ZIŅAS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • Portāls ziņo
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA
< Aprīlis
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345
Arhīva navigācija

APTAUJA
Vai iepērkaties internetā? ..vairāk
Iepērkos tikai
internetā
Pa retam kaut ko
nopērku
Reizi vai divas
gadā iepērkos
Neiepērkos
internetā
Pirkumus veic citi
ģimenes locekļi




Rosina daļu valsts ceļu nodot pašvaldību pārziņā

Raksts publicēts: 2019.04.07. 11:03:50
Raksta autors: skaties.lv

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) uzskata, ka valstij būtu jāatbild tikai par svarīgākajiem ceļiem ar augstu satiksmes intensitāti, kā arī nozīmīgākajiem reģionālajiem ceļiem, savukārt pārējos varētu nodot pašvaldībām.

Tas ļautu risināt finansējuma trūkumu. Pašvaldības šādu iespēju pagaidām vērtē skeptiski, uzsverot, ka vispirms jāsagaida administratīvā reforma un jāiepazīstas ar jauno Latvijas karti.

Ceļu stāvoklis un risinājumi, kā ceļu tīklu uzturēt, bija galvenais temats, par ko sprieda ikgadējā nozares konferencē. Šogad faktiski ir pēdējais gads, kad ceļiem ir pieejama Eiropas fondu nauda.

Jānis Lange, AS “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs: ‘’Tas nav noslēpums, ka valstī ceļu stāvoklis nav labs, aptuveni puse no asfaltētiem ceļiem ir sliktā tehniskā stāvoklī, labāka situācija ir uz valsts galvenajiem autoceļiem.’’

Satiksmes ministrs Linkaits norāda: “Ceļu nozarei kopā trūkst 4 miljardi. Brīnumlīdzekļu mums nav, naudas ir tik, cik ir, galvenais ir to racionāli izmantot, izvēlēties prioritātes, sekot līdzi kvalitātei un novērst dažādas shēmošanas, kas nozarē ir bijušas izplatītas. Šogad ceļu nozarei nauda ir 77 objektos, tajā skaitā “Sēnītes” posms, esam atraduši papildu līdzekļus Jūrmalas šosejas remonta darbu uzsākšanai, vēl atsevišķos reģionālos ceļos, bet tādu kardinālu uzlabojumu te gaidīt nevar.”

Viens no variantiem, kas ļautu risināt ilgstošo finansējuma trūkumu, ministra skatījumā, būtu mazāk svarīgo ceļu nodošana pašvaldību pārziņā. Valsts ceļi vietvaru pārziņā gatavi nodot kopumā 4000 kilometru, līdz šim pārņemti vien 14.

Aino Salmiņš, Pašvaldību savienības padomnieks:’’ Tas ir jāsaista ar administratīvi teritoriālo reformu. Tāpēc, ka šie 25% ir neperspektīvie ceļi, kur neiet, kur transportlīdzekļi ir zem 100 dienā, šis jautājums būtu jāsasaista ar autoceļu uzturēšanu. Otrs jautājums, joprojām Satiksmes ministrija nav mācējusi un nav centusies šādus ceļus nodot privātajiem. Jo, ja šāds ceļš iet uz trim zemnieku saimniecībām, tad kāpēc viņš būtu jātur publiskā īpašumā.’’

Tikmēr ceļu būvnieki ceļ trauksmi, ka nākamie gadi būs nozarei izšķiroši. Ja nebūs naudas, nebūs arī būvnieku.

“Tad nozare vienkārši slēgs vienu trešo ceturto daļu uzņēmumu, tā ir tā nākotne, ja nekas netiek darīts. Tas nozīmē, ka tajā brīdī, kad sāksies “Rail Baltic”, diez vai Latvijā būs jaudas, kas vispār nāks uz ceļiem strādāt. Faktiski mums ir trīs, četri gadi, kad, intensīvi strādājot, varētu ceļus labi sakopt,” norādīja biedrības “Latvijas ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

Nozares eksperti ir vienisprātis, ka Latvijā ceļu tīkls ir par lielu, tāpēc nākotnē būs jāpieņem lēmumi, kurus ceļus vairs neuzturēt.


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.




AUTOdoc.lv

0.97395205497742 95(0) - 0.26011180877686 2024.04.18. 16:45 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=10&art=45857 ip: 172.70.131.51 usememcache: 1