Mintauts, Alfs,
Bernadeta
ZIŅAS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • Portāls ziņo
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA
< Aprīlis
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345
Arhīva navigācija

APTAUJA
Vai iepērkaties internetā? ..vairāk
Iepērkos tikai
internetā
Pa retam kaut ko
nopērku
Reizi vai divas
gadā iepērkos
Neiepērkos
internetā
Pirkumus veic citi
ģimenes locekļi




IT kompānijām rosina piemērot digitālo nodokli

Raksts publicēts: 2018.03.22. 08:33:39
Raksta autors: lsm.lv

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

Eiropas Komisija rosina lielajām tehnoloģiju kompānijām piemērot digitālo nodokli 3% apmērā no apgrozījuma. Nodoklis attiektos uz "Facebook", "Google" un citām.

To, ka digitālais bizness aug straujāk nekā jebkurš cits ekonomikas sektors un nodokļu likumdošana tam netiek līdzi, tas ir skaidri redzams. Turklāt interneta uzņēmumi, kas pelna miljonus, nemaksājot pietiekami lielus nodokļus, bet nav vienprātības par to, tieši kā tie būtu jāapliek ar nodokļiem.

Tāpēc Eiropas Komisija nāca klajā ar pagaidu piedāvājumu – aplikt ar 3% nodokli lielo interneta uzņēmumu apgrozījumu. Tradicionāli tie pelna visās Eiropas valstīs, kur iedzīvotāji pērk to pakalpojumus, bet peļņas nodokli maksā tikai vienā valstī – savā reģistrācijas vietā, piemēram, Īrijā. Daudzas valstis, it īpaši Francija uzskata, ka tas nav godīgi. 

Ja par šo nodokli izdodas panākt vienošanos, tad tas skars apmēram 130-150 uzņēmumus, tai skaitā “Apple”, “Google”, “Facebook”, “Amazon”. Un dalībvalstis varētu gadā iekasēt apmēram piecus miljardus eiro šajā nodoklī.

“Šodien Komisija ierosina aizpildīt šo robu ar pagaidu nodokli, līdz tiks dalībvalstu nacionālajā likumdošanā ieviests juridisks jēdziens "digitālā klātbūtne".

Šis pagaidu risinājums koncentrēsies uz apgrozījumu no darbībām, kurās lietotāju līdzdalībai ir galvenā nozīme vērtības radīšanā,” skaidroja Eiropas Komisijas ekonomikas un nodokļu komisārs Pjērs Moskovisī.

Apmēram puse no uzņēmumiem, kurus varētu skart šis nodoklis, ir amerikāņu uzņēmumi, bet trešā daļa Eiropas uzņēmumi. EK ļoti rūpīgi uzsvēra, ka tā nav nekādā gadījumā vēršanās pret ASV uzņēmumiem un iecere par šādu nodokli radusies jau pirms laba laika, kad vēl iespējamais tirdzniecības karš starp ASV un pārējo pasauli nerādījās ne sapņos.

KONTEKSTS:

Eiropas Komisijas paziņojums notiek laikā, kad „Facebook” iekļuvis datu skandālā saistībā ar 50 miljoniem tās lietotāju datu. Tos, iespējams, pretlikumīgi ievākusi un izmantojusi Lielbritānijā bāzētā firma „Cambridge Analytica”, kurai bijusi sadarbība ar ASV sociālā tīkla gigantu.

Pēc notikušā šīs britu kompānijas vadītājs Aleksandrs Nikss atstādināts no amata, bet no "Facebook" Eiropas Savienības institūcijas pieprasījušas paskaidrojumu no Marka Cukerberga. Šis datu skandāls draud izvērsties arī izmeklēšanā abās Atlantijas okeāna pusēs, pēdējo dienu laikā "Facebook" piedzīvo arī akciju cenas krišanos.

 


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.




AUTOdoc.lv

0.24273419380188 94(0) - 0.081929206848145 2024.04.16. 10:22 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=10&art=42793 ip: 172.70.130.90 usememcache: 1