Līksma,
Bārbala
ZIŅAS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • Portāls ziņo
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA
< Aprīlis
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345
Arhīva navigācija

APTAUJA
Vai iepērkaties internetā? ..vairāk
Iepērkos tikai
internetā
Pa retam kaut ko
nopērku
Reizi vai divas
gadā iepērkos
Neiepērkos
internetā
Pirkumus veic citi
ģimenes locekļi




Pensionāri kapusvētkos savaņģo matraču tirgotāji (4)

Raksts publicēts: 2018.02.02. 15:29:28
Raksta autors: skaties.lv

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai
Galerija (2)

Pensionāre no Jelgavas, kā pati saka, iekrīt agresīvu tirgotāju lamatās un ilgstoši nespēj izkarot lielu naudas summu, ko samaksājusi par virsmatraci. Sākotnēji tirgotāji sievieti pievilinājuši iesaistīties izlozē, kamēr bijusi kapusvētkos. Vēlāk uzaicinājuši uz vakariņām, kas izvērtušās produkcijas reklamēšanā.

Līvija 2012. gadā apmeklēja kapusvētkus dzimtajā Alūksnes pusē, kur viņu esot pārtvēruši segu un matraču tirgotāji no SIA ”Merkurita LV”. Piedāvājuši piedalīties izlozē, kam Līvija piekritusi.

Piecus gadus no SIA ”Merkurita LV” ne vēsts, bet pagājušā gada beigās ar viņu sazinājās firmas pārstāvis, kurš aicinājis ierasties izlozes pusfināla pasākumā, kurā ietilpst arī vakariņas.

”Man teica, lai uz vakariņām līdzi atvedu vēl vairākus cilvēkus. Teica, lai vedu vīru. Kur gan es vīru pēkšņi dabūšu, ja esmu atraitne? Pasaucu divus savus radiniekus,” stāsta Līvija.

Pensionāre, kā pati saka, iekritusi agresīvu tirgotāju lamatās un ilgstoši nespēja izkarot lielu naudas summu, ko samaksājusi par virsmatraci. Sākotnēji tirgotāji sievieti pievilinājuši iesaistīties izlozē, kamēr bijusi kapusvētkos, vēlāk uzaicinājuši uz vakariņām, kas izvērtušās produkcijas reklamēšanā.

Pēc vakariņām uzņēmuma prezentējuši savu preci. Vienu no tām – virsmatraci – Līvija gribējusi iegādāties.

”Viņi redzēja, ka izrādu interesi un ļoti aktivizējās. Teica, ka esmu labs cilvēks. Kā gan viņi var zināt, ka tāda esmu. Protams, vēlāk sapratu, ka tas ir triks, kā ar komplimentiem man mani pievilināt, lai nopērku kaut ko,” turpina Līvija.

SIA ”Merkurita LV” pārstāvis prezentācijas vakarā nosaucis sievietei cenu – 486 eiro, kas ir līdzvērtīga divām Līvijas pensijām. Tā kā tik daudz naudas kundzei nebija, piedāvājuši iemaksāt pirmo iemaksu. Līvija iemaksājusi 200 eiro.

Vēlāk, pārnākot mājās, radi un draugi teikuši, ka virsmatracis par 500 eiro ir pārāk dārgs pirkums. Līdz ar to Līvija nolēmusi atteikties no darījuma.

Līvija pensionāre: ‘’Viņi man atbildēja, ka man jāuzraksta iesniegums un jāpaskaidro, kāpēc vajag naudu atpakaļ. Es tur arī tā uzrakstīju, ka man vajadzīga nauda medicīniskiem izmeklējumiem, jo ir dažādas veselības kaites. Vēlāk man pārzvanīju, patiesību sakot, tajā telefonsarunā jutos kā nopratināšanā policijā. Prasīja, kas par izmeklējumiem, kādi ārsti mani ārstē, kādas zāles man jāpērk. Es kā muļķe arī atbildēju, kad mani pārtrauca draudzene, kura blakus sēdēja. Viņa uzbļāva, sakot, ka man viņiem nekas nav jāstāsta, es varu atgūt samaksāto naudu.’’

Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Sanita Gertmane stāsta, ka klientam nav jātaisnojas, kāpēc vēlas atgūt samaksāto naudu.

Vēlāk SIA ”Merkurita LV” pārstāvji ieradušies pie Līvijas, kur esot centušies pierunāt neatteikties no darījuma.

Viņi teica: ”Ziniet, varbūt jūs tomēr pārdomāsiet tomēr. Mums ir Ziemassvētku akcija. Pie tā virsmatrača akcijā būs klāt vasaras sega 200 eiro vērtībā un lietussargs ar mūsu logotipu.” Tad es tā vienkārši sēdēju, skatījos, bet viņi teica, ka redz manās acīs, ka to visu vēlos, un atnesa no mašīnas segu un lietussargu. Tātad viņiem tas viss jau bija līdzi, jo viņi zināja, ka mēģinās man “iesmērēt”, lai palieku viņu jūgā. Viņi tā kā čigāns uz ielas. “Borē” tikmēr, kamēr cilvēks padodas,” par tirgotāju stratēģiju stāsta Līvija.

PTAC pārstāve S. Gertmane teic, ka ”viens no negodīgas komercprakses veidiem ir agresīva komercprakse. Tā sevī ietver agresīvas mārketinga tehnikas, kuras liek patērētājam pieņemt lēmumu, ko citos apstākļos viņš nebūtu pieņēmis. Pret agresīvo mārketingu labākā aizsardzība ir pašaizsardzība. Jāpasaka ”nē!”. Jā, tas var būt pārkāpums. Bet vēlāk, kad līgumi jau noslēgti, mums ir ļoti grūti pierādīt tirgotāju agresivitāti, jo PTAC pārstāvji taču nav bijuši klāt.”

Interneta vidē lasāmas daudzas sūdzības par ”Merkurita LV” pārdošanas stratēģiju. Arī patērētāju tiesību aizsardzības centrs uzklausa neapmierinātos. Agrāk klienta līgumos saskatītas nebūšanas, bet pēc patērētāju tiesību aizstāvju aizrādījumiem tajos ieviestas korekcijas. Bet aizvien esot sūdzības par to, kā tirgotāji pārliecina parakstīt papīrus. Arī Līvija parakstījusi gūzmu dokumentu, kas pasniegti. Tostarp arī par kredītsaistību uzņemšanos. Ar parakstu piekritusi sagatavotajam grafikam atlikušās summas apmaksai par virsmatraci.

”Es parakstīju visu, ko man deva. Protams, muļķe, bet viņi ar mani manipulēja un bezmaz vai bija vieglāk tā, lai dabūtu viņus prom. Tāpat viņi mani centās pārliecināt, ka man tomēr ir vajadzīgs tas virsmatracis, ar diviem puļķīšiem, kas meklē āderes. Teica, lai aizvedu uz guļamistabu. Parādīja, ka tur ir ādere, bet, kad uzlika virsū virsmatraci, āderes darbība pārtrūka,” stāsta Līvija.

To, ka parakstījusi samaksas grafiku, kas noformēts ar kompānijas ”Aizdevums.lv” starpniecību, kā stāsta Līvija, esot sapratusi tikai vēlāk. Tad atkal zvanījusi tirgotājiem, sakot, ka pieņēmusi gala lēmumu: vēlas atdod preci, saņemt samaksātos 200 eiro.

”Es viņiem teicu, ka negribu vairs ielaisties sarunās, bet šie saka: ”Nu, bet cilvēcības vārdā pasakiet, kāpēc jūs tagad atsakāties.” Es teicu, ka ar viņiem vairs negribu runāt,” atminas Līvija.

Pensionāre teikusi, ka labprāt atsūtītu nopirkto un sadāvināto ar pasta starpniecību, bet to ”Merkurita LV” pārstāvis esot aizliedzis.

Līvija pensionāre:’’ Viņi teica, ka viss jānokārto klātienē. Tad viņi atkal ieradās. Atkal sākās jautrība. Izritināja un teica, ka redz mazu pleķīti. Teica, ka nevar tādu preci ņemt atpakaļ. Es gan teicu, ka pat elpojusi virsū tam visam neesmu. Tas viss nelietots stāvēja malā. Bet šie biedēja, ka par ar tādu defektu jāsūta uz ekspertīzi Vācijā.’’

Pēc pārrunām gan janvāra sākumā pieņēmuši naudu atpakaļ, tomēr līdz pat janvāra pēdējai dienai Līvija naudu nesaņēma. 200 eiro Līvijas kontā tirgotāji ieskaitīja dienā, kad “Bez Tabu” vērsās pie ”Merkurita LV” priekšniecības.

Lūgti komentēt radušos situāciju, ”Merkurita LV” vadības pārstāvji klātienē tikties ar “Bez Tabu” žurnālistiem nevarēja ”objektīvu iemeslu dēļ”.

Telefonsarunā pārstāvji pavēstīja, ka katrs klients esot svarīgs, katram esot īpaša pieeja, tāpēc pārstāvji apciemo klientus mājās. Tika arī noliegts, ka praksē piekopta agresīva pārdošanas taktika, kā arī norādīja, ka klienti paši paraksta līgumus un netiek ietekmēti.

Līvija gan teic, ka tāds uzņēmums ”izmanto to, ka neesmu vairs tā jaunākā. Domā, ka mani aptīs ap pirkstu. Izmanto vecus cilvēkus! Es ceru, ka pēc mana gadījuma atsauksies citi cilvēki.”

 

 


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
lasīt komentārus (4)
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.




AUTOdoc.lv

0.41137099266052 95(0) - 0.30184936523438 2024.04.25. 04:56 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=10&art=42303 ip: 172.70.100.193 usememcache: 1